Od prvého januára tohto roku televízia Markíza nie je dostupná vo voľnom free to air vysielaní. Jej stanice si už nemôžeme naladiť prostredníctvom antény. Televízia sa rozhodla uprednostniť svoje šírenie k divákom prostredníctvom pay TV služby. Toto rozhodnutie odštartovalo na trhu veľké očakávania a aj rokovania. Z hľadiska vývoja sledovanosti a obchodu sa očakávalo, ako sa prerozdelí trh a či televízia JOJ, prípadne RTVS dokážu z tejto situácie vyťažiť pre seba. Zintenzívnili sa aj rokovania o nových zmluvách medzi vysielateľmi a prevádzkovateľmi či operátormi. Očakávalo sa, že nová situácia pohne televíznym trhom.
Program alebo distribúcia?
Na začiatku roka odhadovali mediálni odborníci, že skupinu Markíza bude stáť odchod z terestriálu 10-percentný pokles sledovanosti. Markíza naozaj v úvode roka stratila významné percento sledovanosti, čo ju stálo jednoznačnú pozíciu lídra. Neskôr však posilnila programovú štruktúru a svoje podiely dokázala zlepšiť. V celodenných podieloch v druhom kvartáli dokonca získala líderskú pozíciu, avšak to, s čím nedokázala konkurovať televízii JOJ, bol prime time. Tu jednoznačne dominovala televízia JOJ. Právom jej patrilo ozn...
Zostáva vám 85% na dočítanie.