Prevádzkovateľ televízie Nova dostal od Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie dve pokuty v celkovej výške 800 tisíc českých korún (30 700 eur). Nova vo svojich reláciách príliš propagovala Innogy a nábytok Kika.
Rada to vyhodnotila ako skrytú reklamu. Nova zatiaľ rozhodnutie rady nedostala, a preto ho teraz nemôže bližšie komentovať, uviedla pre ČTK hovorkyňa televízie Jana Ondrejechová.
Nova mala v seriáli Ordinace v růžové zahradě 2, v časti odvysielanej 15. novembra minulého roka, zdôrazňovať distribútora energie Innogy nad rámec dejového kontextu. "Umiestnený produkt Innogy nebol súčasťou či kulisou deja, ale naopak ústredným a jediným motívom scénky," uviedla rada v zdôvodnení pokuty vo výške 500 tisíc korún (19 200 eur).
Pokutu 300 tisíc českých korún (11 500 eur) rada uložila propagovaniu produktov obchodného domu s nábytkom Kika v priebehu relácie Snídaně s Novou 21. októbra minulého roka. "Hoci v rozhovoroch (so zamestnancami Kika) sa hovorilo i o aktuálnych trendoch týkajúcich sa oblasti nábytku a dekorácií, teda o informáciách zdanlivo nekomerčných, tieto trendy boli prezentované na jednotlivých produktoch obchodného domu Kika nábytok, čím dochádzalo k nepatričnému zdôrazňovaniu konkrétnych produktov vo vysielaní," uviedla rada.
Rada na svojom poslednom zasadaní v tomto týždni vyzvala aj spoločnosť Barrandov Televizní Studio, aby podala vysvetlenie, na základe akého kľúča sú pozývaní hostia do politicko-diskusnej relácie Duel Jaromíra Soukupa TV Barrandov. Radu zaujíma, z akého dôvodu bol do všetkých vydaní relácie odvysielaných do 22. júna vrátane pozvaný zástupca hnutia ANO 2011. Barrandov má na odpoveď 30 dní.
Vysoké pokuty za skrytú reklamu vo svojich programoch dostali už viackrát aj slovenské televízie. Rada pre vysielanie a retransmisiu napríklad vlani sankcionovala 10 000 eurami televíziu Markíza za prekročenie povolenej dĺžky vysielacieho času vyhradenej reklamným šotom (12 minút) a aj 15 tisíc eurami za skrytú reklamu v športovom spravodajstve.
Rekordnú pokutu udelila Rada na svojom zasadnutí koncom roka. Televíziu Joj (vysielateľ MAC TV) sankcionovala 80 000 eurami za viacero porušení zákona vo vysielaní niekoľko dní po sebe. V piatich vydaniach spravodajskej relácie Šport neoznačila zreteľne sponzora Tipsport, 19-krát prekročila počet povolených prerušení programu reklamou v relácii Noviny, nedodržala ani vysielací čas vyhradený reklamným šotom a 18-krát porušila podmienky umiestňovania produktov do reklamy v relácii Šport.