StoryEditor

Staviť na kvalitu sa oplatí. Kanovits Print Atelier sa dostal do svetovej špičky

17.12.2021, 07:00
Vo svete reklamy a marketingu silnie trend ponúknuť klientom namiesto tradičných riešení čosi progresívnejšie s vyššou pridanou hodnotou. Tejto zásady sa drží aj Kanovits Print Atelier z Dunajskej Stredy.

Mnohí si dunajskostredskú firmu založenú pred 17 rokmi Zoltánom Kanovitsom stále pamätajú pod názvom Kanovits Media. Vo svojich začiatkoch sa firma špecializovala na prenájom reklamných plôch, t. j. bilbordov, bigboardov, megaboardov a citylightov, no predvídavý majiteľ si čoskoro uvedomil, že zákazníci chcú niečo viac – kvalitnú grafiku, rýchlu a spoľahlivú realizáciu a nevšedné riešenia.

Svoje podnikanie teda zakrátko rozšíril o grafické štúdio a – podľa jeho slov – už nepredával len reklamné plochy, ale samotný úspech. Neuspokojil sa však nadlho; pred ôsmimi rokmi sa začal venovať digitálnej tlači a rokmi sa vypracoval na medzinárodne uznávanú autoritu, na stáleho a neodmysliteľného účastníka prednášateľa na odborných konferenciách.

Najnovším prelomom tohto malomestského fenoménu z južného Slovenska je získanie tohtoročnej hlavnej ceny medzinárodnej typografickej súťaže Best of the Best Print Award, ktorá sa konala v New Yorku. A nielen to. Kanovits získal aj cenu za najlepšie oznámenie, čím predbehol americké, francúzske, kanadské a holandské spoločnosti.

Kanovits Print Atelier

Kreativita bez obmedzení

„Tlačiť digitálne, vo vyhovujúcej kvalite a farebnosti dnes vie už každý, kto je ochotný investovať do nadpriemerného zariadenia,“ prezrádza tajomstvá remesla Zoltán Kanovits. „Ozajstná výzva sa však začína až potom: dodať vytlačenému produktu pridanú hodnotu, vďaka ktorej sa stane nevšedným až exkluzívnym. A mnohí zlyhávajú práve tu. Tradičné tlačiarenské technológie síce umožňujú zvýraznenie častí vytlačeného produktu zlatým, strieborným alebo iným efektom vďaka použitiu metalických fólií, pomocou rôznych razníc sa dajú produkty aj ľubovoľne raziť, toto je však zdĺhavé a súčasne aj finančne náročné, lebo návratnosť je podmienená veľkým nákladom. Digitálna technológia však naproti tomu vie vyriešiť celý problém takpovediac jediným kliknutím, samozrejme, za predpokladu precízneho plánovania,“ dodáva.

Firma Kanovits Print Atelier pracuje v súčasnosti s rôznymi zariadeniami, ktoré sú vo svojej kategórii špičkové. Vo svojom sídle v Dunajskej Strede dokonca prevádzkuje aj laserové centrum. Vďaka nemu môže ľubovoľne vyrezať oznámenia, vizitky a ďalšie maloformátové tlačené produkty a vie tiež mimoriadne presne vygravírovať materiály ako drevo, koža, syntetická koža, textílie, plexisklo a plasty. Nie je veľa kreatívnych odborníkov, ktorí vedia na sto percent využiť možnosti dané technológiou.

Kanovits Print Atelier

​​V prestížnej spoločnosti

Pre firmu bol rok 2013 prelomovým – vtedy kúpila ako prvá na Slovensku tlačiareň Xerox Color 1000, zariadenie na personalizovanú tlač a parciálne lakovanie, t. j. zvýraznenie jednotlivých častí grafiky nanesením bezfarebného lesklého laku. V tom období sa Kanovits Print Atelier stal Xerox Business Partnerom. O niekoľko rokov neskôr, v roku 2018, si po kúpe Iridesse, najnovšieho zariadenia tohto amerického gigantu, kúpil vstupenku do exkluzívneho klubu Xerox Premier Partners. Tlačiareň dokáže ešte o čosi viac ako jej predchodca: tlač zlatou, striebornou alebo inou metalickou, resp. bielou farbou, a to všetko vo vysokej kvalite. A v tomto bode sa rozbehlo obdobie experimentovania naplno.

„Spoznať a naučiť sa využiť všetky možnosti tohto zariadenia bolo pre nás obrovskou výzvou. Strávili sme stovky hodín návrhom a tlačou skúšajúc, čo všetko dokážeme vyrobiť potlačením špičkových talianskych a francúzskych kreatívnych papierov. Zrodili sa vtedy neskutočné riešenia, k tomu všetkému sme pridali ešte aj laserový výsek. Medzičasom som aktívne vyhľadával fóra, na ktorých som sa mohol dozvedieť o trikoch digitálnej tlače viac. To viedlo k tomu, že si nás po čase všimla aj firma Xerox a centrum spoločnosti vo Francúzsku nás pozvalo prednášať na ich svetovú konferenciu organizovanú v portugalskom Vilamoura. Bolo pre mňa obrovskou cťou zdieľať skúsenosti s 200 najlepšími typografmi sveta a so 150 exkluzívnymi predstaviteľmi kreatívnych agentúr. Neskôr nás pozývali prednášať aj na ďalšie podujatia firmy do Milána, Viedne, Sydney a Tokia, po vypuknutí pandémie koronavírusu som prednášal online,“ spomína Zoltán Kanovits.

Tieto online prednášky boli také úspešné, že ako prvému v histórii Xeroxu sa dunajskostredskému podnikateľovi podarilo dosiahnuť 98-percentnú spokojnosť medzi účastníkmi.

Najlepší z najlepších

Medzinárodnú typografickú odbornú súťaž Best of the Best Print Award vyhlásil Xerox v New Yorku, v šiestich kategóriách. Oznámenie, dielo Kanovits Print Ateliéru, bolo tvrdým orieškom aj pre najostrieľanejších expertov digitálnej tlače. „Snažili sa zistiť, ako bolo oznámenie vyrobené, ale neprišli na to,“ približuje svoju skúsenosť s touto prestížnou svetovou súťažou konateľ firmy a dodáva: „Firma dosiahla vo svojej kategórii prvé miesto, ocenenie a zvláštnu cenu Best of show sme získali za náš firemný kalendár a jeho príbeh. Každá strana kalendára bola vyhotovená inou technológiou, čím sme chceli ukázať, čo všetko naše zariadenia dokážu. Objednali si ho z 37 krajín sveta, jeden exemplár sa dostal aj do Francúzska. A práve tento jeden výtlačok si všimol najväčší distribútor pohľadníc a pozdravov v krajine, ktorý hľadal takú tlačiareň, ktorá by vedela realizovať jeho predstavy. Odvtedy sa nám už aj ozval a rysuje sa nám spolupráca.“

Porota svetovej súťaže si všímala nielen kvalitu tlače a vyhotovenia, ale prihliadala aj na to, do akej miery vedelo zhruba 60 výrobcov nominovaných diel využiť techniky novej digitálnej tlače, napr. tlač metalickými farbami. V prípade oznámenia prihláseného do súťaže firmou Kanovits Print Atelier nevedeli typografi zistiť, ako bolo vyhotovené, darmo ho skúmali. Bolo totiž vytlačené na zrkadlovo-strieborný papier hlavne bielou a inými farbami. Veľká časť papiera bola maskovaná, len písmená ostali strieborné. Dovtedy sa také niečo mohlo vyrobiť len razbou, za použitia rôznych fólií, v mnohých krokoch, čo trvalo aj celé týždne. Digitálnou tlačou je to len jedno kliknutie. Nuž, práve tu sa skrýva ten zásadný rozdiel.

Kanovits Print Atelier

​​Pridaná hodnota: dizajn

Zoltán Kanovits patrí medzi ľudí s pevnými hodnotami a neoblomnou víziou. „Samozrejme sa tomuto oceneniu veľmi teším a najmä tomu, že sme sa vďaka Xeroxu stali známymi po celom svete,“ priznáva. „To však neznamená, že môžeme zaspať na vavrínoch, práve naopak: chceme, aby kvalita a pekný dizajn boli široko dostupné pre každého. To je naše krédo. Najznámejšie kreatívne agentúry sveta sa veľmi zaujímajú o progresívne výrobky vyhotovené zušľachťovacími metódami. Môžu tak očariť svojich klientov, dokonca použitím digitálnych technológií ušetria čas a peniaze. Naša práca spočíva v tom, aby sme s prehľadom a spoľahlivo prinášali vždy niečo navyše: premyslený dizajn, najmodernejšiu technológiu a, samozrejme, extra kvalitné materiály. Vynikáme práve zušľachťovacími postupmi výroby a zaviazali sme sa prinášať pre každého, aj v malom náklade, dostupnú prémiovú kvalitu. Kto sleduje trendy vo svete, vie, že budúcnosť praje produktom v prémiovej kvalite aj v malom náklade a v rámci toho bude veľmi dôležitým segmentom výroba exkluzívnych baliacich materiálov. Kto vie niečo také priniesť klientom, nielenže si zlepší vnímanie svojej značky, ale vie zaujať aj exkluzívnejších klientov. V tomto vieme pomôcť my, pre nás nie je žiadny problém vytlačiť hoci aj jeden exemplár. Pre nás je totiž každý dôležitý,“ uzatvára.

Kanovits Print Atelier

01 - Modified: 2023-08-30 22:00:00 - Feat.: - Title: Minimalistické moderné umenie a jeho cesta do interiérového dizajnu 02 - Modified: 2022-09-06 09:57:25 - Feat.: - Title: Rozuzlenie kampane s motívom čokolády. Ide o veľký rebranding známej značky 03 - Modified: 2021-01-22 08:58:43 - Feat.: - Title: Dizajnom roka sú ružové hojdačky pripevnené na rozdeľovacom múre 04 - Modified: 2016-07-05 07:44:41 - Feat.: - Title: Toto je 10 najinšpiratívnejších webov o dizajne
menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 15:16