StoryEditor

Novinka: MARKETINGOVÉ KALKULAČKY

02.06.2022, 00:00

Marketéri, najmä tí so špecializáciou na performance marketing, sa stretávajú s metrikami ako CZA, CZK, ROAS či PNO dennodenne. Preto sme v ptagroup vytvorili marketingové kalkulačky, vďaka ktorým odborníci z reklamnej brandže, ale aj laici vypočítajú všetky základné (najdôležitejšie) metriky online reklamy bez akýchkoľvek komplikácií.

Hlavnou motiváciou vytvorenia takéhoto nástroja bolo zjednodušiť prácu s dátami,  znížiť chybovosť a vizualizovať dáta a metriky, ktoré nie sú na prvý pohľad zrejmé. Nakoľko sami prichádzame do kontaktu s veľkým množstvom výpočtov, uvedomujeme si, že nie je efektívne ich riešiť z hlavy alebo cez kalkulačku. Pri manuálnych výpočtoch často dochádza k neúmyselným chybám, čo môže priniesť viac škody ako úžitku. Z tohto dôvodu sme sa rozhodli vytvoriť marketingové kalkulačky, ktoré celý proces uľahčia.

Vďaka našim kalkulačkám dokážu vypočítať dôležité metriky a dáta v online marketingu performance špecialisti i marketingoví nadšenci. Slúžia napríklad na zistenie návrátnosti investície do reklamy či zadefinovanie potrebného rozpočtu na kampaň. Obsahujú viac ako 15 najčastejších výpočtov z praxe, ktoré sú rozdelené do 7 sekcií:                                                                    

  • Potrebný rozpočet pre získanie želaného podielu zobrazení vo vyhľadávacej sieti Google Ads.

                                                                                      

  • Zostávajúci denný rozpočet kampaní.

                                                                                      

  • Maximálna cena za kliknutie pri zadaní priemernej hodnoty objednávky, konverzného pomeru a max. PNO.

                                                                                      

  • Návratnosť investície do reklamy (ROAS) či podiel nákladov na obrate (PNO).

                                                                                      

  • Výpočty súvisiace s inzerciou na Glami a iných porovnávačoch.

                                                                                      

  • Výpočty súvisiace s cenou za konverziu (akciu).

                                                                          

  • Pomerové rozdelenie rozpočtu pre jednotlivé kanály pre väčšie kampane.
image
PTA Group

Vo videu nižšie nájdete aj praktickú ukážku, ako kalkulačky fungujú. 

Adam Cagala z ptagroup: “Veríme, že vytvorený nástroj pomôže zefektívniť prácu s číslami a priniesť jasnejší pohľad na dáta, vďaka získaniu dodatočných metrík a ich vizualizácii. Marketingové kalkulačky sme navrhli tak, aby boli voľne dostupné pre profesionálov, ale aj každého marketingového nadšenca.”

Kalkulačky sú k dispozícii na webovej stránke marketingovekalkulacky.sk.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 12:10