Hlavnou motiváciou vytvorenia takéhoto nástroja bolo zjednodušiť prácu s dátami, znížiť chybovosť a vizualizovať dáta a metriky, ktoré nie sú na prvý pohľad zrejmé. Nakoľko sami prichádzame do kontaktu s veľkým množstvom výpočtov, uvedomujeme si, že nie je efektívne ich riešiť z hlavy alebo cez kalkulačku. Pri manuálnych výpočtoch často dochádza k neúmyselným chybám, čo môže priniesť viac škody ako úžitku. Z tohto dôvodu sme sa rozhodli vytvoriť marketingové kalkulačky, ktoré celý proces uľahčia.
Vďaka našim kalkulačkám dokážu vypočítať dôležité metriky a dáta v online marketingu performance špecialisti i marketingoví nadšenci. Slúžia napríklad na zistenie návrátnosti investície do reklamy či zadefinovanie potrebného rozpočtu na kampaň. Obsahujú viac ako 15 najčastejších výpočtov z praxe, ktoré sú rozdelené do 7 sekcií:
- Potrebný rozpočet pre získanie želaného podielu zobrazení vo vyhľadávacej sieti Google Ads.
- Zostávajúci denný rozpočet kampaní.
- Maximálna cena za kliknutie pri zadaní priemernej hodnoty objednávky, konverzného pomeru a max. PNO.
- Návratnosť investície do reklamy (ROAS) či podiel nákladov na obrate (PNO).
- Výpočty súvisiace s inzerciou na Glami a iných porovnávačoch.
- Výpočty súvisiace s cenou za konverziu (akciu).
- Pomerové rozdelenie rozpočtu pre jednotlivé kanály pre väčšie kampane.
Vo videu nižšie nájdete aj praktickú ukážku, ako kalkulačky fungujú.
Adam Cagala z ptagroup: “Veríme, že vytvorený nástroj pomôže zefektívniť prácu s číslami a priniesť jasnejší pohľad na dáta, vďaka získaniu dodatočných metrík a ich vizualizácii. Marketingové kalkulačky sme navrhli tak, aby boli voľne dostupné pre profesionálov, ale aj každého marketingového nadšenca.”
Kalkulačky sú k dispozícii na webovej stránke marketingovekalkulacky.sk.