StoryEditor

Power of Sound

30.10.2023, 00:00

Audioreklama je taká efektívna ako telka. Na našom trhu počúva každý deň rádio viac ako polovica slovenskej populácie (53,2 %). (V priemere každý Slovák počúva denne rádio viac ako hodinu a 35 minút.) Keď k tomu prirátame streamovacie služby a podcasty, tak sa nám otvára veľký trh možností, ako zasiahnuť človeka a vyvolať v ňom emócie. Prečo je potom audioreklama na konci našich kreatívnych záujmov? Asi by mala byť drahá, aby si ju marketéri vážili.

#1 Dobre obrandovaná reklama v rádiu vytvára v ľuďoch dôveru (2x väčší efekt) a dlhodobý efekt na brand. Spočíva to v evokácii pozitívnych emócií prostredníctvom reklamy s prvkami pravého mozgu, napr. rozprávanie príbehov. Podľa posledného reportu System1 - Listen Up!  je reklama v rádiu rovnako účinná ako televízna reklama pri vytváraní dlhodobých účinkov na značku.

image
Source: System1 - Listen Up!

#2 Aj keď nedávame pozor, tak počúvame . Výskum vykonaný Thinkboxom a Dr. Alastairom Goodom chcel ukázať, akú pozornosť môže reklama získať, keď sú ľudia zapojení do iných aktivít (ako doomscrolling na sociálnych sieťach). Štúdia zistila, že sluchová pamäť konzistentne prekonávala vizuálnu pamäť a ľudia boli schopní spracovať a udržať zvukové signály bez vizuálneho kontaktu s reklamou.

#3 Case: Skinny - Phone It In. Aby sa vyhli drahým celebritným talentom a nahrávacím štúdiám, spustila novozélandská telekomunikačná spoločnosť Skinny nízkonákladovú kampaň Phone It In. Kampaň vyzýva ľudí nahrať reklamné rozhlasové inzeráty pre Skinny na svojom mobilnom telefóne zadarmo. OOH nosiče obsahujú číslo 0800, ktoré človeka prevedie na automatizovaný „Skinny Radio Ad Recording Service“. Výsledok je zlato v Cannes a najúspešnejšia kampaň na získavanie zákazníkov v histórii brandu.

Connecting the Dots je pravidelný oh my DOT newsletter o stratégii, kreativite a všetkom zaujímavom, čo sa k nám dostane. Viac o týchto témach, ale aj o ďalších novinkách nájdete na https://ohmydotagency.com/sk/connecting-the-dots/.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 21:15