#1 Scrolling therapy, vyvinutá spoločnosťami Eurofarma a Dentsu Creative, je aplikácia založená na AI, ktorá umožňuje pacientom s Parkinsonovou chorobou ovládať sociálne siete prostredníctvom výrazov tváre. Vychádza z insightu, že iba 3 % percentá ľudí s parkinsonom robia potrebné cvičenia na to, aby nestratili mimiku tváre. Sympatické zapojenie staršej cieľovky a starostlivosti o zdravie s využitím moderných technológií.
#2 #Girldinner. Trend, ktorý spustil jediný TikTok (dnes má 3 mld. zhliadnutí), porovnávajúci stredoveké sedliacke jedlo s moderným. Odkazuje na jednoduchý výber surovín a ich zorganizovanie na tanieri, čo pripomína obložený lopárik. Vzorec je jasný: vezmite si bežné správanie, dajte mu chytľavé meno a nový trend je na svete. Skvelá ukážka, ako môžu videá na TikToku pozitívnym smerom ovplyvňovať správanie ľudí aj v takej dôležitej téme, ako je stravovanie.
#3 Duševné zdravie mladých sa zhoršuje. Štúdia o duševnom zdraví slovenských školákov odhalila znepokojujúce údaje. Jedno z piatich dievčat vo veku 11 až 15 rokov je ohrozené depresiou a mnohé z nich zápasia s úzkosťou a osamelosťou. V našom DOT ‘23 sme zistili, že mladí ľudia už venujú duševnému zdraviu rovnakú váhu ako fyzickému. A na nás je zamyslieť sa nad tým, ako môžeme tým dievčatám pomôcť.
Connecting the Dots je pravidelný oh my DOT newsletter o stratégii, kreativite a všetkom zaujímavom, čo sa k nám dostane. Viac o týchto témach, ale aj o ďalších novinkách nájdete na https://ohmydotagency.com/sk/connecting-the-dots/.