StoryEditor

Od exekúcie k premyslenej stratégii. Ako štúdium online marketingu zmenilo pohľad Michala na podnikanie kľúčovej služby

12.08.2025, 10:09
Autor:
redred

Digitalizácia mení aj to, čo sme donedávna považovali za výsostnú doménu offline sveta. Ako sa k tomu postavil Michal Mráz, absolvent Expert štúdia Digitálnej Univerzity a spoluzakladateľ kľúčovej služby a e-shopu s uzamykacou technikou Zamkni.sk? Prečítajte si o jeho ceste, výzvach aj osobných postrehoch z Expert štúdia.

Michal, kľúčová služba je segment, ktorý si všetci spájame s kamennými predajňami. Ty si sa rozhodol ísť cestou online a e-shopu. Čo ťa k tomu viedlo?

Podnietil ma k tomu môj dlhoročný kamarát Matej, ktorý objavil záľubu v tomto segmente. Pomaly vo mne vytváral záujem svojimi poznatkami, vedome aj podvedome. Naše cesty sa však spojili postupne. Matej začal s malým stánkom v priestoroch potravín, ja som mal skúsenosti s webmi a grafikou.

image

Michal Mráz, Zamkni.sk

Tak sme vytvorili názov, logo a jednoduchý web. Nad e-shopom sme uvažovali už dlhšie, ale zlom nastal počas covidu. Ten nám ukázal dôležitosť online prítomnosti. Prispela k tomu aj súhra ďalších okolností – koniec mojich aktivít v rodinnej firme a vynútené sťahovanie prevádzky. Jednoducho sme to vyskúšali. Bol to skôr súbeh viacerých okolností než jedno vedomé rozhodnutie.

Mnoho ľudí si pod kľúčovou službou predstaví len výrobu kópií kľúčov. Vy v Zamkni ponúkate zákazníkom oveľa viac. Vieš nám to upresniť?

Áno. Mojou snahou je dostať do povedomia, že kvalitná kľúčová služba nie je len o výrobe kópií kľúčov, ale je aj odborníkom na uzamykanie, správu prístupov a bezpečnosť vďaka širokému portfóliu produktov rôznej uzamykacej techniky. To všetko u nás zákazníci nájdu.

Keď sa povie „kľúčová služba“, mnohým ani len nenapadne marketing. Ako si pristúpil k budovaniu značky v odvetví, kde nie je zvykom komunikovať digitálne?

Najmä dôrazom na 100-percentnú zákaznícku skúsenosť. Offline aj online. Venujeme sa zabezpečeniu majetku, a to si vyžaduje dôveru. Tú si získavame kvalitou, odbornosťou, spoľahlivosťou a ústretovým prístupom. Online a offline je u nás úzko prepojené. Chceme zákazníka presvedčiť, že nám môže dôverovať v oboch svetoch. V nových priestoroch sme už od začiatku mysleli aj na tvorbu video contentu a pripravujeme aj edukačný obsah na webe. Chceme byť zákazníkom nápomocní, keď sa rozhodujú. Vytvárať silnú pozíciu v skorých fázach nákupnej cesty a byť ich voľbou číslo jeden.

Ako a prečo si sa dostal k myšlienke prihlásiť sa na Expert štúdium Digitálnej Univerzity? Bol za tým impulz, dlhšie zvažovanie alebo konkrétny problém?

V marketingu som samouk. Všetko som sa učil z kníh, webinárov a na vlastných pokusoch. Čoraz viac sa mi stávalo, že som zachytil názor od niekoho, kto sa prezentoval ako odborník, no moje poznatky s tým nekorešpondovali. To vo mne vyvolávalo pochybnosti o mojich znalostiach. Evidentne som sa na to dosť sťažoval, keďže to bola práve moja partnerka, ktorá ma prihlásila na Digitálnu Univerzitu. Najskôr na Certifikované štúdium, aby som sa uistil, že zvládam základy a praktické úlohy. Bola to mimoriadne silná skúsenosť, takže nad Expert štúdiom som už vôbec neváhal.

image

Digitálna univerzita

Si vo fáze, že takmer všetko robíš sám. Pomohlo ti štúdium v tom, ako delegovať a plánovať rast tímu? Ktorú pozíciu by si obsadil ako prvú?

Jednoznačne. Lektori boli z rôznych agentúr s bohatými praktickými znalosťami. Uvedomil som si, že ak si budem k sebe vyberať odborníka, potrebujem, aby sme boli na rovnakej vlne. Prvá vec, ktorú budem delegovať, budú určite sociálne siete. Už mám „autorskú slepotu“ – vidím príliš do hĺbky a veľmi nad tým premýšľam. Potrebujem človeka, ktorý sa na to pozrie z iného uhla pohľadu. Out of the box.

Pamätáš si konkrétny moment, keď si si povedal: „Toto presne potrebujem“?

Bol to workshop o analytike od Petra Šutaríka. Stále mám pred očami obrázky z prezentácie o fázach postupného zavádzania technológií. Jasne ukázal, čo je dôležité na začiatku a ako postupne rozširovať technológie vo firme.

Čo si z Expert štúdia najrýchlejšie preniesol do praxe?

Najrýchlejšie som začal využívať AI. Nebolo snáď prednášky, kde by neboli spomenuté nejaké nástroje. Ja ich využívam na návrh odpovedí na recenzie, texty k príspevkom na sociálne siete aj na zhrnutie článku do podcastovej podoby. V budúcnosti sa chcem tejto oblasti venovať viac do hĺbky a vyťažiť, čo sa dá.

image

Michal Mráz, Zamkni.sk

Čo sa ti podarilo najviac posunúť vďaka poznatkom zo štúdia?

Seba. Zistil som, že už nemám takú potrebu niečo študovať, zisťovať, objavovať. Mám pocit, že som pripravený viac na akciu. V zozname mám kopec úloh a nápadov, ktoré mi už nevyvolávajú takú obavu z toho, ako ich budem realizovať. Viem, že riešenia existujú.

Ako dnes vnímaš svoju schopnosť rozmýšľať nad marketingom ako nad prepojeným celkom?

Štúdium mi značne rozšírilo obzory. Predtým som bol orientovaný na web a SEO. Nad stratégiou som sa veľmi nezamýšľal. Dnes uvažujem viac o tom, ako vytvárať miesto v mysliach zákazníkov, ako a čo komunikovať, aby to malo požadovaný efekt.

Expert štúdium nie je len o teórii. Ako si vnímal komunitu a možnosti konzultácií s lektormi a spolužiakmi?

Expert štúdium som vôbec nevnímal ako teóriu. Všetko boli skúsenosti z praxe, know-how, ktoré sa reálne používa. Lektori boli prístupní, ochotní konzultovať čokoľvek. Ten komunitný rozmer je na celej Digitálnej Univerzite úplne najlepšia vec. Konečne som nemal pocit, že v problémoch som sám. Networking s ďalšími ľuďmi z firiem a agentúr je veľké plus.

Komu by si štúdium odporučil a prečo? Myslíš si, že môže byť užitočné aj pre ľudí, ktorí sa necítia byť marketérmi?

Pre ľudí, ktorí sa necítia byť marketérmi, je štúdium úplne ideálne. Zistia, koľko už toho z marketingu vlastne robia, a ani si to neuvedomujú. Ja sám som nebol s označením „marketér” v úplnom komforte. Práve na Digitálnej Univerzite som si uvedomil, že vlastne riešim presne tie problémy, ktoré sú úlohou marketéra. Certifikované štúdium odporúčam začínajúcim, Expert štúdium je už pre ľudí so základmi a niekoľkými rokmi skúseností. Vďaka štúdiu môžu ich aktivity dostať lepšiu formu a hlbší zmysel.

Keby si mal zhrnúť hlavnú hodnotu, ktorú ti Expert štúdium prinieslo, čo by to bolo v jednej vete?

Nové možnosti, ktoré teraz vidím vďaka získaným poznatkom, a výborné kontakty.

Máš už nejaké konkrétne výsledky z aplikácie poznatkov?

Začiatok tohto roka bol u nás o zdokonalení zberu dát. Zaviedli sme novú cookie lištu, ktorá nám skokovo zvýšila consent rate na 71 percent. Google máme komplet, dáta tečú aj do BigQuery. Organická návštevnosť rástla, no AI overviews na Googli teraz situáciu trochu zamotali. Uvidíme, čo prinesie čas. Premysleným kampaniam sa zatiaľ nevenujeme. Nechceme míňať peniaze bez kvalitných základov.

Michal ako človek. Prezraď viac o sebe – kam smeruješ, aké máš sny a túžby?

Som človek, ktorý rád skúša nové veci a hľadá riešenia problémov. Usilujem sa najprv budovať seba – áno, odkaz na Baťu. Nehrám sa na dokonalosť, chcem rásť, ale zostať sám sebou. Hľadám slobodu v práci, tvorivosť, hodnotu v tom, čo vytváram. Mojím snom je, aby okolo mňa boli ľudia, s ktorými nás práca baví.

image

Michal Mráz, Zamkni.sk

Tvoj záverečný „kľúčový” tip pre čitateľov?

Strata kľúčov je dôvodom na výmenu zámkovej vložky, nie na vyrobenie náhradného kľúča. Nikdy neviete, či si ten kľúč niekto „nepožičal". Stále stretávam ľudí, ako podceňujú situácie, kedy je pre bezpečnosť dôležité zámkovú vložku vymeniť.

 

Michalov príbeh ukazuje, že správne vzdelávanie môže transformovať nielen podnikanie, ale aj vás ako osobnosť. Pridajte sa k Michalovi a tisíckam ďalších študentov, ktorí sa rozhodli urobiť krok pre svoju lepšiu budúcnosť. Expert štúdium na Digitálnej Univerzite začína už v októbri.

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 11:42