Za týmito pôsobivými číslami sa však skrýva oveľa viac. Vďaka čomu tak zásadne rastie význam retail médií v rámci modernej marketingovej stratégie značky?
1. Relevantný zásah - v správnom čase a na správnom mieste
Retail médiá umožňujú posolstvu značky ožiť a mať vplyv tam, kde je to najdôležitejšie - na mieste, kde dochádza k uskutočneniu nákupného rozhodnutia. Či už pri nákupoch online alebo v kamennej predajni, retail médiá doručujú posolstvo zákazníkom v správnom kontexte - v momente nákupu.
2. Inovácie a zásah naprieč celým nákupným procesom
Retail médiá sú dnes jedným z nainovatívnejších reklamných kanálov. Umožňujú kreatívnu a flexibilnú komunikáciu v každom momente kontaktu zákazníka so značkou – od budovania povedomia až po samotný nákup. Príkladom je obchodný reťazec Tesco, ktorý minulý rok spustil digitálne obrazovky v 28 predajniach a toto leto ich môžete vidieť už 58 prevádzkach Tesco po celom Slovensku. Vďaka nim získava retail komunikácia nový rozmer, a to zásah porovnateľný ATL kanálmi, s možnosťou zapojenia ďalších kanálov, ktorých kombinácia má potenciál priniesť až 56% nárast predajov.
3. Zásah a hodnotné dáta
Retail médiá ponúkajú škálovateľný zásah prepojený s dátami. Na Slovensku má Tesco Clubcard viac než 1,9 milióna domácností. To je nielen silná databáza, ale aj cenný zdroj informácií o reálnom nákupnom správaní, ktoré umožňujú presné cielenie na základe reálneho nákupného správania.
4. Lepšie meranie vďaka uzavretému ekosystému
Jednou z najväčších výhod retail médií je možnosť merať a atribuovať výkon jednotlivých kanálov v uzavretom ekosystéme. Značky teda môžu presne sledovať, čo skutočne prináša výsledky – od počtu nových zákazníkov, ktorí vstúpili do kategórie, až po tých, ktorí prešli od konkurencie. Výsledky sú merateľné, transparentné a okamžite použiteľné pre optimalizáciu ďalších kampaní.
Retail médiá, využívané v rámci viackanálovej stratégie, už dnes prinášajú pôsobivé výsledky. Kampane, ktoré oslovujú zákazníkov prostredníctvom viacerých kanálov, dosahujú o 33% vyššiu mieru konverzie v porovnaní s tými, ktoré sa spoliehajú len na jeden kanál. Výsledok je jasný: viac zákazníkov a vyššie tržby.

