Čo vás musí presvedčiť, aby ste uverili v projekt a vôbec sa pustili do realizácie?
Existuje viacero ciest, ako sa k projektu dostať. Buď uverím v osobu tvorcu, v jeho autorskú vidinu sveta a zanietenie. Môžem sa ujať už adaptácie niečoho populárneho, napríklad sfilmovať knižku, ktorá ma zaujme. Alebo mám pocit, že je v spoločnosti istá pálčivá téma a nadchnem ňou nejakého scenáristu. Každý z producentov si vyberá iné cesty aj podľa motivácie, či chce primárne generovať zisk alebo má skôr festivalové ambície.
V ďalšom kroku musíte pre projekt nadchnúť aj investorov. Máme dobre nastavené podmienky?
Z hľadiska financovania oproti Amerike, kde je film vnímaný vyslovene ako komerčná činnosť, ktorá si má na seba zarobiť, v našich podmienkach funguje aj financovanie verejné. Nahliada sa na film ako na umenie, a tým, že artikuluje a otvára dôležité témy, sa každá krajina snaží podporiť umelcov filmárov. Okrem fondov a televízií, ktoré potrebujú audiovizuálny obsah, tu máme tiež regionálne fondy, ktoré podporujú produkciu filmov čoraz viac aj kvôli turizmu nadväzujúcemu na film.
Zostáva vám 86% na dočítanie.