Billa
StoryEditor

„Nákupný asistent“ v BILLA pomáha aj naďalej

15.09.2020, 09:43
Autor:
TSTS
Aké to je byť nevidiacim a nakupovať, si vyskúšal youtuber Malý Mišo.

„Nákupný asistent“ je ucelený koncept spoločnosti BILLA, ktorý pomáha nevidiacim a slabozrakým ľuďom nakúpiť si pohodlne a bez stresu. Projekt funguje vo vybraných predajniach po celom Slovensku a v rámci verejnej zbierky „Biela pastelka 2020“ si ho vyskúšal aj youtuber Malý Mišo.

Vidiaci v koži nevidiaceho

Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska každoročne organizuje verejnú zbierku pre ľudí so zrakovým postihnutím. Ide o zbierku „Biela pastelka“, ktorý sa tento rok v uliciach slovenských miest uskutoční 18. septembra. Ľudia môžu v tento deň slabozrakých a nevidiacich finančne podporiť priamo v teréne, a bez ohľadu na dátum v kalendári je možná aj podpora cez SMS na číslo 820 alebo na bankový účet Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska. V rámci podpory tejto zbierky si službu „Nákupný asistent“ v BILLA prišiel do predajne na Bajkalskej ulici v Bratislave vyskúšať youtuber Michal Kalman, ktorý vystupuje pod pseudonymom Malý Mišo. Vo svojich videách „1 Deň ako...“ sa stáva vybraným povolaním, tentoraz si však nasadil špeciálne okuliare a ocitol sa v koži nevidiaceho človeka.

Predajňou BILLA sprevádzala Malého Miša odborne vyškolená zamestnankyňa, ktorá mu asistovala pri všetkých fázach nákupu. „Pracovníčka BILLA mi podrobne opisovala produkty v regáloch. Keď som jej povedal, že chcem červené jablká, vymenovala mi, aké odrody sú k dispozícii, odporučila mi tú najšťavnatejšiu a následne mi jablká vložila do košíka,“ hovorí Michal Kalman alias Malý Mišo a dodáva, že pracovníčka príkladne zvládla aj ďalšie situácie v obchode. Youtuber na základe tejto skúsenosti potvrdil, že ľudia so zrakovým postihnutím to pri nakupovaní nemajú jednoduché: „V obchode môžu pre nevidiacich nastať rôzne situácie, ktoré sa bez pomoci zvládajú veľmi ťažko. Počas môjho nákupu som sa nevedel zorientovať, ale moja nákupná asistentka mi vždy ochotne vysvetlila, v akej časti predajne sa nachádzame,“ opísal svoj nákup so špeciálnymi okuliarmi Malý Mišo a zároveň vyjadril uznanie nevidiacim a slabozrakým ľuďom

BILLA myslí na znevýhodnených zákazníkov

BILLA je prvou sieťou supermarketov na Slovensku, ktorá sa rozhodla skvalitniť nákupy svojim nevidiacim a slabozrakým zákazníkom. V roku 2017 spustila v troch predajniach v Bratislave projekt „Nákupný asistent“, ktorý neskôr zaviedla aj v predajniach v Levoči, Ružomberku a Nitre. Od vstúpenia do prevádzky až po vyprevadenie na ulicu sa zákazníkovi s poškodeným zrakom venuje odborne vyškolený zamestnanec. Pomáha mu s výberom konkrétnych potravín, informuje ho o práve prebiehajúcich akciách a asistuje aj s platením pri pokladni. „Uvedomujeme si, že nákup potravín je pre nevidiacich a slabozrakých ľudí veľmi náročný. Preto je pre nás v projekte Nákupný asistent dôležitá edukácia našich zamestnancov a v neposlednom rade aj verejnosti. Pripravili sme preto inštruktážne video s ukážkou ilustrovaného nákupu, ku ktorému pribudli i náučné plagáty, ktoré slúžia ako návod vhodnej pomoci pri nákupe zrakovo znevýhodnených zákazníkov,“ hovorí Jana Gregorovičová, CSR senior špecialistka BILLA a podpredsedníčka o. z. BILLA ľuďom. Prehľadnými plagátmi disponujú všetky predajne na Slovensku.

Ďalší krok k samostatnosti

Význam projektu „Nákupný asistent“ v BILLA potvrdzuje Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska. Mnohí ľudia so zrakovým postihnutím nemajú väčšie problémy pohybovať sa po ulici či inom exteriéri, ale nákup potravín je pre nich výzvou. „Nevidiaci zväčša navštevujú jednu predajňu, ktorú poznajú, ale aj v nej sa môžu zmeniť regály a tovar sa zrazu nachádza na inom mieste. Pri nákupe v cudzom prostredí sú nevidiaci odkázaní výlučne na pomoc druhých, preto sme veľmi radi, že v BILLA sa nestratia a že ich vo vybraných predajniach ochotne sprevádza vyškolený pracovník“, hovorí Eliška Fričovská, PR manažérka Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska. Služba „Nákupný asistent“ v BILLA je podľa nej ďalším dôležitým krokom k tomu, aby ľudia so zrakovým postihnutím mohli žiť samostatný a nezávislý život.

01 - Modified: 2020-07-24 17:30:24 - Feat.: 0 - Title: BILLA spúšťa spotrebiteľskú súťaž „Uži si leto na bajku“ 02 - Modified: 2020-08-06 09:47:26 - Feat.: 0 - Title: Zjazdoví lyžiari a kanoista si zmerali sily v netradičnom trojboji 03 - Modified: 2020-08-26 15:16:32 - Feat.: 0 - Title: BILLA má novú agentúru. Komunikáciu bude zastrešovať AMI COMMUNICATIONS
01 - Modified: 2024-06-03 14:33:52 - Feat.: - Title: Slováci jedia málo ovocia a zeleniny. BILLA na to reaguje novou kampaňou 02 - Modified: 2024-04-26 10:01:33 - Feat.: - Title: Billa má novú kampaň na svoju privátnu značku 03 - Modified: 2024-03-26 08:33:04 - Feat.: - Title: BILLA v novej kampani vyzýva Slovákov, aby neboli príliš skromní 04 - Modified: 2023-12-06 12:24:07 - Feat.: - Title: Čo si vkladáme do nákupných košíkov? Podľa prieskumu sa v potravinách vôbec nevyznáme 05 - Modified: 2023-12-04 12:41:08 - Feat.: - Title: Chceme byť pre našich zákazníkov viditeľní, hovorí marketingová riaditeľka Billy
menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. december 2024 22:28