V mesiacoch január a február realizuje dm svoju prvú tohtoročnú kampaň, tentoraz s headlinom Dôverujem sile prírody. Jej hlavným zámerom je prostredníctvom 28 bylín odkomunikovať výrobky s ich obsahom, ktorých silu si môžu zákazníci naplno vychutnať aj v produktoch z dm.
Vizuálnu aj obsahovú stránku kampane zastrešili koncernové agentúry dm Rakúsko Retale marketing und werbegesellschaft a Movea marketing, ktoré pripravuju kampane nielen pre materskú, ale aj pre všetky jej dcérske spoločnosti.
„Jednou z historických múdrostí našich starých materí je aj myšlienka, že pomoc máme hľadať v prírode. My v dm sme presvedčení, že je nevyhnutné sa k tejto myšlienke vrátiť a spojiť sa s ňou čo najviac. Byliny, ktoré máme často na dosah ruky, sa o nás dokážu postarať a mnohokrát nám aj pomôcť. Ich zožky sú však využiteľné nielen pri starostlivosti o telo a pleť, ale aj v kuchyni či pri čistení domácnosti. Preto sme sa rozhodli postaviť komunikáciu v úvodnej kampani tohto roka práve na liečivej sile prírody a veríme, že aj vďaka nej sa čoraz viac ľudí spojí s poznaním o obrovskom bohatstve a sile ukrytých v našej prírode,“ povedala Janka Poláčková, prokuristka spoločnosti dm drogerie markt.
28 bylín v kampani
Na primárnu komunikáciu bolo z 28 „kampaňových“ bylín zvolených osem hlavných, z ktorých každá má svoj headline a sú komunikované postupne, v priebehu 8 týždňov. Kampaň je komunikovaná prostredníctvom e-shopu, sociálnych sietí, marketingovou podporou v online prostredí, printovou podporou, citylightmi a cez filiálky, kde si môžu zákazníci nájsť skrátenú verziu brožúry s ôsmimi vybranými bylinami. Na webe sa nachádza jej rozšírená verzia, v ktorej si zákazníci nájdu aj ďalšie tipy a triky, ako tieto byliny využiť v domácnosti.
Pôvodne boli v priebehu mesiaca február plánované vo filiálkach dm aj tzv. poradenské dni, v rámci ktorých mali byť pri poradenských stolíkoch dostupní spolupracovníci z filiálok dm a mali zákazníkom produkty aktívne ponúkať a rozprávať sa s nimi na tému bylín. No vzhľadom na aktuálnu situáciu je táto aktivita realizovaná len v obmedzenej forme, a to vystavením produktov na propagačnom stolíku alebo v POS regáli.
Táto kampaň bola realizovaná nielen externe, ale aj interne, smerom k spolupracovníkom dm. Boli pre nich pripravené a stále aj sú organizované webináre na témy týkajúce sa byliniek a rastlín. Tie sú prednášané internými špecialistami – drogeristami, ktorí sa v dm venujú o. i. aj vzdelávaniu spolupracovníkov.