Tchibo vstúpilo na vtedajší československý trh v roku 1991 a následne prevzalo Baliarne obchodu Jihlava. Následne prišla na náš trh v širšom meradle aj káva Tchibo vo svojom typickom modrom balení, ktorá bola dovtedy dostupná iba v predajniach Tuzex.
V nasledujúcich rokoch sa firma etablovala na čelo kávového trhu a tiež medzi kľúčových predajcov spotrebného tovaru. Svoj prvý kamenný obchod na Slovensku otvorilo Tchibo v roku 2008 v Atrium Optima v Košiciach, roku 2012 bol spustený e-shop a vlani pribudli aj predajné kútiky vo vybraných predajniach COOP Jednota a Labaš, takže dnes je ponuka Tchibo prístupná zákazníkom po celej republike.
Dnes Tchibo prevádzkuje robustný e-shop, 19 vlastných obchodov a 21 predajných kútikov v obchodných reťazcoch a ponúka široké portfolio kávy v maloobchodnej sieti, to vše s ročným obratom vyše 40 miliónov eur. Počas 30 rokov na trhu firma vybudovala plnohodnotný multikanálový systém predaja, zahŕňajúci predaj kávy v širokej maloobchodnej sieti, vlastné kamenné predajne, internetový obchod aj predajné kútiky vo vybraných maloobchodných predajniach. Vďaka tomuto unikátnemu obchodnému modelu dokázalo Tchibo dobre zvládnuť aj nedávne neľahké obdobie.
3 x 30 dní výhod, darčekov a zliav
Dôkazom, že Slováci si koncept Tchibo skutočne obľúbili, je tretie miesto v tohtoročnom rebríčku TOP 50 zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku podľa prieskumu spoločnosti KPMG. Týmto umiestnením slovenskí spotrebitelia ocenili vysokú kvalitu kávy a spotrebného tovaru, dobrú cenu, ústretový personál a príjemné prostredie, ako aj udržateľný prístup spoločnosti Tchibo k podnikaniu.
Ako poďakovanie za priazeň pripravilo Tchibo pre svojich zákazníkov v nasledujúcich troch mesiacoch 3 x 30 dní najrôznejších výhod, darčekov a zliav, vďaka ktorým si nakupovanie užijú ešte viac. Špeciálne akcie pobežia ako v kamenných predajniach, tak aj pri nákupe z pohodlia domova v e-shope.
Výročie štartuje tento týždeň plošnou akciou 3 x viac Vernostných zrniek pre držiteľov TchiboCard a špeciálnou ponukou zákuskov v kávovom bare. Nasledujúci týždeň sa v obchodoch naplno rozbehne ponuka nových ready to drink ľadových káv, limitovanej edície Tchibo Barista z Kolumbie a rozdávanie látkových tašiek ako darčeka k nákupu nad 14,99 eur. E-shop sa pripojí s 30 percentnou zľavou na vybraný spotrebný tovar.
V spomienkach nechýba ani Eva Máziková
Súhrnné informácie k histórii a zaujímavosti z pôsobenia firmy na slovenskom trhu sú dostupné na špeciálnej microsite e-shopu. Pripomenúť si napríklad môžete niektoré dnes už neexistujúce typy káv, ktoré sa za tých 30 rokov objavili v ponuke, obľúbené televízne reklamy z nedávnej i staršej minulosti alebo vzhliadnuť narodeninové video, v ktorom firme blahoželajú jej zamestnanci, zákazníci i známe osobnosti, ktoré v minulosti s Tchibo spolupracovali.
Výrazná kampaň
Kampaň k 30 rokom na trhu je plánovaná ako 360° naprieč predajnými kanálmi i kategóriami tovaru. Prezentovaná bude vo vlastných médiách firmy ako je týždenný magazín, on-line newslettery, špeciálne microsite v e-shope, posty na firemnom FB a Instagrame, články na blogu a plánovaný je i špeciálny direct mail na členov vernostného programu TchiboCard. Zároveň sa bude informácia o výročí firmy komunikovať i v externých médiách, napr. ako súčasť aktuálnych TV spotov, v rádiových spotoch obchodných centier, v letákoch obchodných partnerov, v rámci digitálnej kampane či formou PR, ktoré na Slovensku zabezpečuje agentúra 10/10 Communications.