„Vážení Praha, .." - Tak znie víťazný návrh z verejnej súťaže o medzinárodný slogan pre Prahu.
Súťaž prebehla z iniciatívy reklamného festivalu Piaf. Medzinárodná porota hodnotila celkom 252 návrhov z 31 krajín.
Porota nehodnotila u víťazného sloganu od Jakuba Vyslúžila z Hradca Králové jeho grafickú podobu, ale ocenila jeho znenie. To parafrázuje oslovenie v liste - teda dôverný láskyplný vzťah k oslovenému.
„Nedávno, pred konaním festivalu Piaf, prebehla oficiálna súťaž, do ktorej sa zapojili tuzemské reklamnej agentúry. Magistrát si ale nakoniec z ich návrhov nevybral. My sme súťažou oslovili medzinárodne odbornú verejnosť, ktorá náš festival sleduje, " hovorí Marek Hlavica, riaditeľ festivalu Piaf.
Porota zložená zo špičkových expertov reklamy a marketingu z celého sveta nakoniec zúžila svoj výber na šesť. Z nich vybrala víťaza. „Práve pohľad zahraničných tvorcov i porotcov je cenný. Vnímajú slogan rovnako ako tí, ktorým je predovšetkým určený," dodáva Hlavica.
Slogany veľkých miest majú za cieľ k týmto metropolám upútať pozornosť ako k atraktívnym turistickým destináciám alebo ich prezentovať ako zaujímavé miesto pre život a podnikanie. Objavujú sa na webových stránkach, propagačných materiáloch v reklamných spotoch či inzerátoch. Praha zatiaľ svoj oficiálny slogan nemá.
„Podľa dohody s magistrátom sme všetky prihlásené návrhy poskytli mestu. Ak ich niektorý zaujal, môže sa spojiť s autorom a rokovať o spolupráci. Naša súťaž však mesto k ničomu nezaväzuje," hovorí Marek Hlavica. Jediným záväzkom je poskytnutie víkendového pobytu v Prahe pre víťaza. Medzi ostatnými finalistami nájdeme práce z Talianska, Holandska, Maďarska, Českej republiky Portugalska.
Slogany z finále súťaže nájdete na piaf.cz.
Zdroj: Piaf