Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji 2012 priniesli okrem striebornej medaily pre Slovensko aj zmenu herných pravidiel. Hralo sa 64 zápasov, čo je o 8 viac ako v predchádzajúcich rokoch. Zápasy v HD kvalite vysielala RTVS na Jednotke aj na Dvojke.
Počas trvania MS v ľadovom hokeji odvysielala verejnoprávna Jednotka a Dvojka reklamu za takmer 2,37 mil. eur. V roku 2011, keď bolo Slovensko hostiteľskou krajinou šampionátu, odvysielala Jednotka a Trojka reklamu za 2,39 mil. eur.
stanica | Obdobie | |
29.4. – 15.5.2011 | 4.5. – 20.5.2012 | |
Jednotka | 2 049 395 € | 1 590 256 € |
Dvojka | - | 779 561 € |
Trojka | 336 142 € | - |
spolu | 2 385 537 € | 2 369 817 € |
Priamo s hokejovou súťažou súviselo až 1 205 spotov v celkovej hodnote 1,75 mil. eur. Išlo o reklamné spoty vysielané počas zápasov medzi jednotlivými tretinami, počas tretín a o sponzorské odkazy. Sponzorské odkazy k jednotlivým zápasom a Štúdiám MS tvorili až 56 percent reklám.
typ spotov | podiel | výdavky v € |
reklamné spoty | 44% | 1 324 650 € |
sponzoring | 56% | 426 504 € |
SPOLU | 100% | 1 751 154 € |
Najpočetnejšie boli sponzorské odkazy k relácii Štúdio MS. Najviac peňazí investovali zadávatelia do reklám v klasických reklamných breakoch vysielaných pred a po jednotlivých tretinách zápasov.
typ spotov - detail | počet spotov | výdavky v € | |
reklama | break | 362 | 850 650 € |
power break | 171 | 474 000 € | |
sponzoring | zápas | 292 | 216 216 € |
Štúdio MS | 380 | 210 288 € |
Najviac peňazí minuli na sponzoring Škoda a Lidl. Do klasickej reklamy vložili najviac peňazí Škoda a Orange. Celkovo bola najväčším inzerentom počas šampionátu Škoda.
Poradie zadávateľov s výdavkami nad 100 000 eur udáva tabuľka nižšie.
Reklama | Orange | 259 500 € |
Škoda | 260 900 € | |
Corgoň | 198 550 € | |
Telekom | 163 100 € | |
Fortuna | 127 650 € | |
Ytong | 110 800 € | |
Sponzoring | Škoda | 210 288 € |
Lidl | 206 052 € |
Zdroj: TNS Slovakia