Včera sa odohral hlavný zápas amerického fotbalu Super Bowl, na ktorý veľká časť americkej populácie čaká celý rok. Tento deň sa stal neoficiálnym sviatkom a to nielen pre Američanov, ale tiež pre značky. Tie neváhajú minúť za 30 sekundový spot bezmála 5 miliónov dolárov. Inak tomu nebolo ani tento rok.
Minulý rok dosiahol zápas rekordnú sledovanosť 114 miliónov divákov, tento rok sa očakáva, že bude prekonaná. Suma za reklamu (5 miliónov dolárov) je tiež rekordná, čo nie je až takým prekvapením, keďže cena za reklamným priestor každoročne stúpa.
Všeobecne značky stavili na celebrity, tento rok sa v reklamách stretlo 40 známych hviezd. Svoj úspech zaručili i zvieratká, dokonca sa hovorilo o ZOO reklamách a väčšina značiek stavila na humor, iné si zachovali vážnu tvár a išli na istotu. Všeobecne sa Super Bowl stáva nielen prehliadkou najlepších športových tímov, ale tiež svetových reklám, ktoré sa považujú za najvtipnejšie a najnápaditejšie. Pozrite si všetky reklamy, ktoré ste mohli počas najsledovanejšieho športového programu vidieť.
Acura (American Honda)
Advil (Pfizer)
Amazon
Anheuser-Busch InBev
Apartments.com
AstraZeneca
Audi (Volkswagen)
Avocados From Mexico
Axe (Unilever)
Buick (General Motors)
Butterfinger (Nestle)
Coca-Cola
Colgate (Colgate-Palmolive)
Dollar Shave Club
Doritos (PepsiCo's Frito-Lay)
Fitbit
Heinz (Kraft Heinz Co.)
Honda
Hyundai Motor America
Intuit
Kia
LG
Marmot (Newell Rubbermaid)
Mini (BMW)
"Mobile Strike" (Machine Zone)
V 50tom ročníku Super Bowlu nechýbali ani kontroverzné reklamy.
Čítajte tiež:
- O týchto reklamách Super Bowl sa hovorí najviac
- Toto sú najlepšie reklamy v histórii Super Bowlu (oficiálny výber)
- Američania zakázali reklamu plnú sexu. Na Super Bowl ju neuvidíme
- Reklama počas Super Bowl museli zmeniť. Urážala ľudí
Mtn Dew (PepsiCo)
NFL
No More
Paramount (Viacom)
PayPal
Pepsi-Cola (PepsiCo)
Persil ProClean (Persil)
"Pokemon" (The Pokemon Company International)
Quicken Loans
Skittles (Mars Inc.)
Snickers (Mars Inc.)
SoFi
Squarespace
SunTrust
Taco Bell (Yum Brands)
T-Mobile
Toyota
TurboTax (Intuit)
Universal
Walt Disney Studios (Walt Disney Co.)
WeatherTech
Wix.com
Každoročne patrí Super Bowl k najsledovanejším programom roka. Päťdesiaty ročník zápasu sa výnimočne neuvádza v rýmskych čísliciach ako doteraz, ale v arabských. Čiže namiesto Super Bowl L sme tento rok videli Super Bowl 50. Ak ste sa chceli zúčastniť zápasu, pripraviť ste si museli najmenej 3 100 dolárov. Toľko totiž stojí najlacnejšia vstupenka. Zápas sa konal v Californii 7. februára 2016. U nás od polnoci vysielal priamy prenos zápasu kanál Sport2.
Zdroj: Erika Brindzová