Jedna z prvých slovenských firiem, ktoré sa rozhodli testovať botov v Messengeri, je Websupport. Ide o prvého komerčného chatovacieho bota – teda program, ktorý s vami komunikuje tak, ako by s vami hovoril človek. Nazvali ho OverBot a pre Websupport ho priniesla agentúra Triad Advertising. Tak sme ho rovno vyskúšali.
OverBot má pomôcť, keď si chcete zakúpiť doménu. Stačí ho v Messengeri vyhľadať a už chatujete. V úvode s vami prehodí pár zoznamovacích viet. Nám ponúkol niekoľko vtipov z rukáva. Doslova.
Hneď na začiatku sme mali pocit, ako by sme s botom boli kamoši. Pozdravil nás: “Aaaaaleba, Erika, čo ty tu?“ Predstavil sa a okrem jeho reálnych služieb (vyhľadanie a registrácia domény) nám ponúkol, že nás pobaví vtipmi. A my sme neváhali. Pozrite si, aké vtipy ovláda OverBot z Websupportu.
Tím Triadu, ktorý za botom stojí, približuje, ako funguje: „OverBot je pravý sales-ák a tak vám svoju doménu nedá zadarmo. Budete s ním zjednávať — a kto sa nebojí vyjednávať, môže naozaj dostať lepšiu cenu.“
To, že je OverBot sales-ák, sme zistili aj my. Pri otázke, aká je najvtipnejšia doména alebo aké je počasie, mal už zrejme vtipkovania dosť:
„OverBot je jednoducho prítomný takmer odkiaľkoľvek, stačí mať pri sebe mobil a internetové pripojenie, ktoré je dnes doslova všadeprítomné. OverBot následne v rámci jednoduchých príkazov prezistí, či je zvolená doména voľná a ak budete súhlasiť, skúsi s vami vyjednať jej cenu," približuje Richard Čermák Brand & Content Manager spoločnosti WebSupport v tlačovej správe.
Botov už vyskúšali sociálne aplikácie ako Slack či Kik, no najväčší rozruch spôsobil Facebook, keď predstavil botov v Messengeri v apríli tohto roku na svojej každoročnej konferencii a keď tak dal príležitosť pre značky komunikovať s takmer miliardou užívateľov. Boti v Messengeri, teda program na komunikáciu s ľuďmi, je niečo, na čo mnohí už dlho čakali. Ako prví vo svete sa do novinky pustili médiá. Medzi pioniermi sú CNN, ktorí vám posielajú najnovšie informácie a sľubujú, že čím viac s nimi budete komunikovať, tým personalizovanejšie články vám budu posielať. Ďalší, kto botov vyskúšal, bol napríklad Business Insider.
Na Slovensku je WebSupport bezpochyby jeden z prvých komerčných hráčov, ktorí program začali využívať. Určite bude zaujímavé sledovať, aké výsledky im priniesol.
Pre svoju vlastnú potrebu vyskúšali bota aj v reklamnej agentúre Zaraguza. Ak agentúre napíšete správu na Facebooku, v ktorej použijete kľúčové slová "práca" alebo "zadanie", bot sa s vami spojí a pošle vám skúšobné zadanie. My sme mali napríklad vymyslieť kampaň na krivú vidličku. Bot dostal príznačné meno James Bot.
Bot má nahradiť komunikáciu s človekom a ak sa novinka naozaj ujme, budeme môcť kupovať kvety či objednať si taxík cez jednoduché esemesky, pri ktorých, v najlepšom prípade, nespoznáme, že komunikujeme s programom. Tým sa otvára nová príležitosť pre mnohé značky a ich zákaznícky servis. Ich nová konverzácia so zákazníkmi môže fungovať len prostredníctvom programu a vyzerať môže takto nejako:
„Dobrý deň, potreboval by som objednať kvety“
„Dobrý deň. Sme vám k dispozícii. Aké kvety by ste chceli?“
„Biele ruže“
„Na akú adresu ich máme doručiť?“
„Ventúrska 14, Bratislava“
„Ďakujeme, kvety doručíme na Ventúrsku 14 Bratislava dnes o 16.00.“