V Amerike skončil kritikmi vychvaľovaný seriál Breking Bad. Dráma ocenená desiatimi Emmy dosiahla s finálovou epizódou rekordnú sledovanosť. Podľa tlačovej správy ju videlo 10,3 milióna divákov (2+, live+SD), z toho 6,7 milióna v reklamne zaujímavej cieľovej skupine 18-49.
Seriál dosiahol s finále piatej a poslednej série o 300 % vyššiu sledovanosť ako pred rokom s finále štvorky.
Breaking Bad sa vysielal na platenej káblovej televízii AMC. Produkcia amerických káblových staníc patrí ku kritikmi najviac oceňovaným, pravidelne sa jej darí bodovať na Emmy aj Zlatých glóbusoch. Sledovanosť však nie je vždy tak vysoká ako záujem kritikov a porážajú ju nekáblové seriály zo CBS, ABC, Foxu či NBC. Breaking Bad bol výnimkou: s poslednou sériou mal v skupine 18-49 ratingy nad 2 %, čo je hodnota, akú dosahujú tie úspešnejšie nekáblové seriály.
Breaking Bad si v Amerike získaval divákov postupne. S prvou sériou dosahoval priemernú sledovanosť 1,3 milióna v 2+, pri poslednej piatej to bolo trikrát viac: 3,9 milióna. Pritom Nielsen započítal iba prvú polovicu piatej série, takže finálny výsledok bude ešte vyšší.
Breaking Bad je seriál o učiteľovi chémie, ktorého svet sa zrúti po tom, čo mu diagnostikujú rakovinu vo finálnom štádiu. Skôr, než zomrie, chce zabezpečiť rodinu, preto sa vydá na dráhu zločinu a začne vyrábať drogy. Na Slovensku ho od leta v nočných hodinách vysiela televízia Dajto pod názvom Perníkový tatko. Do svojej ponuky ho zaradila aj VOD platforma Voyo.sk. Distruciu na svetový trhy zabezpečuje Sony Pictures Television International.
Vývoj ratingov seriálu Breaking Bad v USA
zdroj: Nielsen, parameter: live+7
Zdroj: Ivan Krasko