Na Markíze včera odštartovala šiesta séria Farmy. Predstavovaciu epizódu Farma - Začíname videlo 417 tisíc divákov (12+), z toho 247 tisíc v reklamne zaujímavej cieľovej skupine 12-54.
V užšej cieľovke sa Farma 6 stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa, keď predbehla aj slovenské seriály o 20:30. V prípade Búrlivého vína bol odstup iba minimálny - 2 tisíc divákov.
Farma mala trhový podiel 28,9 % v 12-54. Pre Markízu je to výsledok nad bežnými priemermi stanice: včera mala celodenne 25,0 % a napríklad minulý týždeň 22,8 %. Búrlivé víno v hlavnom večernom slote včera dosiahlo 23,5 %.
Včerajšia Farma bola najsilnejším programom v danom čase. Podľa našich informácií mala dvojnásobný share v 12-54 ako konkurenčný Farmár hľadá ženu na Joj. Väčší tlak než zvyčajne vyvíjala na komerčné stanice verejnoprávna Dvojka, ktorá večer vysielala futbal - predkolo Európskej ligy Ahtletic Bilbao verzus MŠK Žilina - a zasahovala ním i do Farmy. Priniesol vysoké dvojciferné trhové podiely v skupine 12-54.
Takto štartovala Farma pred rokom, keď sa vysielala v skoršom čase a bez futbalovej konkurencie. Za celú sezónu mala vtedy Farma 5 priemernú sledovanosť 299 tisíc a podiel 30,4 % v 12-54. V porovnaní s predošlou sériou na jeseň 2013 si dokonca polepšila. Pozrite si kompletné výsledky.
Farma - Začíname, štvrtok 27. augusta 2015
(Markíza, 22:00 až 23:03)
Parameter | Počet divákov | Rating | Share |
12+ | 417 tisíc | 8,9 % | 27,8 % |
12-54 | 247 tisíc | 7,6 % | 28,9 % |
12-34 | 122 tisíc | 7,2 % | 36,5 % |
35-54 | 125 tisíc | 8,0 % | 24,0 % |
muži 12-54 | 111 tisíc | 6,8 % | 25,7 % |
ženy 12-54 | 136 tisíc | 8,5 % | 32,1 % |
zdroj dát: PMT/TNS SK. Údaje zahŕňajú iba sledovanosť naživo
S programovou riaditeľkou Markízy Silviou Majeskou sme sa o Farme rozprávali ešte pred štartom série. Opýtali sme sa jej, prečo podľa nej vydržala šesť sezón a funguje dlhšie ako Big Brother či VyVolení. "Je to tým, že súťažiaci na Farme si musia výhru reálne oddrieť. Divák vidí, že naozaj nie je ľahké zrieknuť sa všetkého. Ľudia na Farme musia siahnuť na dno svojich síl, aby sa najedli, aby doslova prežili. A to divákov baví. Navyše radi sledujú príbehy iných ľudí," povedala v rozhovore pre Stratégie. A zvažovala niekedy Markíza posun k extrémnejším účinkujúcim, prípadne k celebritám? "Nie, takýmto smerom sa neuberáme. Farma funguje práve preto, že sa na nej zúčastňujú ľudia, akých poznáme a dennodenne stretávame. Našou snahou je priniesť príbehy bežných ľudí, bojujúcich o výhru, ktorá im pomôže zlepšiť životné podmienky. Nechceme ísť do extrémnych situácií."
Aké to je v mladom veku uspieť v televíznej brandži? Čo očakáva od jesennej sezóny či tých ďalších? Aké budú trendy v slovenských seriáloch. Programová riaditeľka skupiny Markíza Silvia Majeská poskytla Stratégiám rozsiahly rozhovor. Jeho "ochutnávku" nájdete na našom webe a celý rozhovor v printových Stratégiách 8/2015, ktoré sú práve v predaji.
Zdroj: Ivan Krasko