Komerčné televízie spustili dôležité projekty vlastnej tvorby a to ovplyvnilo aj ich výsledky sledovanosti za minulý týždeň. Rástla Markíza aj Joj vo svojej cieľovej skupine 12-54, kým Jednotka v 12+ klesla.
Najsledovanejším programom týždňa v 12-54 sa už niekoľkýkrát po sebe stalo nedeľné Najlepšie Počasie televízie Joj. Najúspešnejším nespravodajským programom bolo Búrlivé víno s pondelkovou epizódou otvárajúcou celú sériu. Z akvizícií najviac zaujal nedeľný film Magic Mike: Bez nohavíc na Joj. Nižšie nájdete detailné výsledky týždennej sledovanosti.
Trhové podiely v 12-54 a medzitýždenný posun (34. týždeň, celodenne)
Markíza | 22,8 % | + 0,8 |
Joj | 18,3 % | + 1,0 |
Doma | 4,7 % | - 0,3 |
Plus | 4,5 % | 0 |
Dajto | 3,0 % | 0 |
Wau | 2,1 % | - 0,2 |
Senzi | N/A | N/A |
RiK | N/A | N/A |
Trhové podiely v 12+ a medzitýždenný posun (34. týždeň, celodenne)
Jednotka | 8,2 % | - 0,8 |
Dvojka | 2,4 % | + 0,6 |
Vývoj celotýždenných podielov komerčných staníc túto sezónu
Televízia Markíza dosiahla v cieľovej skupine 12-54 celodenný podiel 22,8 % a prime-timový 24,6 %, v oboch prípadoch ide o medzitýždenný rast.
Ako sme už spomínali, Markíza po letnej prestávke vrátila Búrlivé víno. Sledovanosti prvej epizódy sa venujeme v samostatnej správe.
Stanica Doma dosiahla podiely 4,7 % celodenne a 4,1 % v prime-time. Dajto, ktoré v nedeľu programovou zmenou zaradilo zápas novozískanej španielskej futbalovej La Ligy, si pripísalo 3,0/3,1 %.
Skupina CME s troma kanálmi dokopy získala 30,9/32,0 %, v porovnaní s predošlým týždňom ide o rast o 0,4/0,7 bodu.
Top 5 najsledovanejších relácií TV Markíza v minulom týždni (12-54)
Miesto | Titul | Dátum | Počet divákov | Rating | Share |
1. | Televízne noviny | Utorok 18. 8. 2015 , 19:00 | 308 tisíc | 9.5 % | 35.5 % |
2. | Športové noviny | Utorok 18. 8. 2015 , 20:06 | 299 tisíc | 9.2 % | 31.5 % |
3. | Športové noviny | Streda 19. 8. 2015 , 20:06 | 297 tisíc | 9.2 % | 29.3 % |
4. | Búrlivé víno | Pondelok 17. 8. 2015 , 20:36 | 288 tisíc | 8.9 % | 25.7 % |
5. | Športové noviny | Pondelok 17. 8. 2015 , 20:09 | 285 tisíc | 8.8 % | 29.4 % |
Top 5 najsledovanejších relácií Doma v minulom týždni (12-54)
Miesto | Titul | Dátum | Počet divákov | Rating | Share |
1. | Mentalista I. | Štvrtok 20. 8. 2015 , 20:41 | 78 tisíc | 2.4 % | 7.0 % |
2. | Mentalista I. | Pondelok 17. 8. 2015 , 20:41 | 78 tisíc | 2.4 % | 6.8 % |
3. | Inga Lindströmová: Iskra lásky | Sobota 22. 8. 2015 , 20:00 | 62 tisíc | 1.9 % | 6.7 % |
4. | Dila | Utorok 18. 8. 2015 , 22:48 | 61 tisíc | 1.9 % | 11.6 % |
5. | Dila | Streda 19. 8. 2015 , 21:40 | 59 tisíc | 1.8 % | 6.5 % |
Top 5 najsledovanejších relácií Dajto v minulom týždni (12-54)
Miesto | Titul | Dátum | Počet divákov | Rating | Share |
1. | Sporting de Gijón - Real Madrid | Nedeľa 23. 8. 2015 , 21:26 | 68 tisíc | 2.1 % | 6.2 % |
2. | Gladiátor | Pondelok 17. 8. 2015 , 20:15 | 67 tisíc | 2.1 % | 7.2 % |
3. | Mission: Impossible 3 | Štvrtok 20. 8. 2015 , 20:15 | 50 tisíc | 1.5 % | 5.0 % |
4. | Sporting de Gijón - Real Madrid | Nedeľa 23. 8. 2015 , 20:29 | 47 tisíc | 1.5 % | 4.1 % |
5. | Alcatraz | Piatok 21. 8. 2015 , 21:05 | 40 tisíc | 1.2 % | 4.3 % |
Ak vás zaujímajú aj miesta 6. až 10. pre stanice skupiny Markíza, rozšírený rebríček nájdete v Google+ profile Stratégií.
Skupina Joj dosiahla s troma kanálmi bez Senzi a RiK-a celodenne 24,9 % a večer 28,6 % v 12-54. Medzitýždenne si pripísala 0,7- a 0,1-bodový nárast.
Joj spustila novú sériu Divokých koní, ale aj úplne novú podvečernú šou Moja mama varí lepšie ako tvoja. Ako odštartoval seriál a kuchárska šou si môžete prečítať v samostatných správach.
Najsledovanejší film týždňa Magic Mike: Bez nohavíc (Magic Mike) si v nedeľu večer pozrelo 266 tisíc divákov v 12-54, pričom share bol 25,9 %.
Stanica Joj mala celodenne/v prime-time podiely 18,3/22,0 %, Plus 4,5/4,9 % a Wau 2,1/1,8 %.
Top 5 najsledovanejších relácií TV Joj v minulom týždni (12-54)
Miesto | Titul | Dátum | Počet divákov | Rating | Share |
1. | Najlepšie Počasie | Nedeľa 23. 8. 2015 , 20:34 | 326 tisíc | 10.1 % | 29.1 % |
2. | Najlepšie Počasie | Streda 19. 8. 2015 , 20:34 | 296 tisíc | 9.2 % | 28.0 % |
3. | Noviny TV Joj | Nedeľa 23. 8. 2015 , 19:29 | 288 tisíc | 8.9 % | 29.7 % |
4. | Šport | Nedeľa 23. 8. 2015 , 20:28 | 277 tisíc | 8.6 % | 25.4 % |
5. | Magic Mike: Bez nohavíc | Nedeľa 23. 8. 2015 , 20:40 | 266 tisíc | 8.2 % | 25.9 % |
Top 5 najsledovanejších relácií Plus v minulom týždni (12-54)
Miesto | Titul | Dátum | Počet divákov | Rating | Share |
1. | Hoď svišťom | Nedeľa 23. 8. 2015 , 19:52 | 73 tisíc | 2.3 % | 7.1 % |
2. | Ja, robot | Štvrtok 20. 8. 2015 , 20:50 | 73 tisíc | 2.2 % | 7.4 % |
3. | Zakázané kráľovstvo | Piatok 21. 8. 2015 , 20:49 | 72 tisíc | 2.2 % | 8.3 % |
4. | Apokalypsa: V znamení zverokruhu | Streda 19. 8. 2015 , 20:51 | 64 tisíc | 2.0 % | 6.5 % |
5. | Hoď svišťom | Streda 19. 8. 2015 , 20:04 | 63 tisíc | 2.0 % | 6.1 % |
Top 5 najsledovanejších relácií Wau v minulom týždni (12-54)
Miesto | Titul | Dátum | Počet divákov | Rating | Share |
1. | C.S.I.: Kriminálka Las Vegas | Streda 19. 8. 2015 , 21:40 | 35 tisíc | 1.1 % | 3.7 % |
2. | C.S.I.: Kriminálka Miami | Pondelok 17. 8. 2015 , 20:39 | 31 tisíc | 1.0 % | 2.7 % |
3. | Vinári | Nedeľa 23. 8. 2015 , 21:30 | 31 tisíc | 1.0 % | 3.1 % |
4. | C.S.I.: Kriminálka New York | Nedeľa 23. 8. 2015 , 16:30 | 30 tisíc | 0.9 % | 5.2 % |
5. | Česko Slovensko má talent | Sobota 22. 8. 2015 , 21:12 | 30 tisíc | 0.9 % | 3.3 % |
Vývoj celotýždenných podielov verejnoprávnych staníc túto sezónu
Verejnoprávna RTVS obsadila vo svojej cieľovej skupine 12+ s dvoma kanálmi celodenne 10,6 % trhu a večer 13,0 %. Jednotka mala 8,2/10,4 % a Dvojka 2,4/2,6 %.
Jednotka zaznamenala medzitýždenný pokles, kým Dvojka si vďaka futbalovým zápasom polepšila. RTVS ako skupina medzitýždenne stratila 0,2 bodu celodenne, kým večer narástla o pol bodu.
Najsledovanejším programom Jednotky sa opäť stala premiérová letná šou Naj dedinka Slovenska.
Top 5 najsledovanejších relácií Jednotky v minulom týždni (12+)
Miesto | Titul | Dátum | Rating | Share |
1. | Naj dedinka Slovenska | Piatok 21. 8. 2015 , 20:24 | 6.8 % | 18.2 % |
2. | Góly - body - sekundy | Pondelok 17. 8. 2015 , 19:52 | 6.0 % | 15.5 % |
3. | Počasie | Nedeľa 23. 8. 2015 , 20:14 | 5.7 % | 13.8 % |
4. | Správy RTVS | Štvrtok 20. 8. 2015 , 18:59 | 5.2 % | 16.4 % |
5. | Žena, ktorá sa vracia | Nedeľa 23. 8. 2015 , 22:04 | 4.5 % | 16.3 % |
Top 5 najsledovanejších relácií Dvojky v minulom týždni (12+)
Miesto | Titul | Dátum | Rating | Share |
1. | Futbal - EL – predkolo (MŠK Žilina – Atletic Bilbao) | Štvrtok 20. 8. 2015 , 20:10 | 4.9 % | 12.0 % |
2. | Futbal - EL – predkolo - štúdio | Štvrtok 20. 8. 2015 , 22:16 | 3.5 % | 10.3 % |
3. | Liga majstrov - zápasy (FC Valencia – AS Monaco) | Streda 19. 8. 2015 , 20:40 | 2.9 % | 7.4 % |
4. | Liga majstrov - štúdio | Streda 19. 8. 2015 , 21:32 | 2.0 % | 4.6 % |
5. | Farmárska revue | Nedeľa 23. 8. 2015 , 9:09 | 1.7 % | 12.5 % |
Novinky a zmeny, ktoré ovplyvnia sledovanosť v aktuálnom 35. týždni:
- programová zmena na Joj: odsun 24 hodín: Dnes neumieraj do noci a nasadenie šou Farmár hľadá ženu - Prvé stretnutie na 22. hodinu
- štart reality šou Farma vo štvrtok na Markíze
- štartnových projektov vlastnej tvorby v nedeľu večer: SuperStar na Markíze, V siedmom nebi na Joj, Doktor Martin na Jednotke
Viac informácií o sledovanosti:
- správa Stratégií: Rybníčkov agent nezaujal. Joj odsúva seriál 24 do hlbokej noci
- správa Stratégií: Radíme televíziám: Kúpiť nový seriál Zoo nie je hra na istotu (video)
- správa Stratégií: Sledovanosť: Ako odštartovala novinka Moja mama varí lepšie ako tvoja
- správa Stratégií: Búrlivé vino aj Divoké kone sa vrátili. S takouto sledovanosťou
- tlačová správa Joj k nedeli: Joj Group bola včera jednoznačným lídrom trhu v prime time
- tlačová správa Joj: Spravodajstvo televízie Joj je pre divákov čoraz atraktívnejšie, dôležitý slot v prime time Jojka naďalej posilňuje
- tlačová správa Markízy k pondelku: Víťazný návrat najobľúbenejšieho seriálu Búrlivé víno
zdroj dát: PMT/TNS SK
Poznámka: rebríček kanálov Markízy a Joj obsahuje všetky najsledovanejšie relácie - aj tie, čo sa opakujú. Top 5 staníc skupiny RTVS obsahuje v prípade opakujúcich sa relácií len výsledok tej najsledovanejšej.
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: Ivan Krasko