Najväčší televízny veľtrh v regióne strednej a východnej Európy NATPE mení dejisko. Už sa nebude konať v Budapešti, ale v Prahe. Zároveň mení názov z NATPE||Budapest na NATPE||Europe. Informovali o tom organizátori v tlačovej správe.
NATPE||Europe sa bude v Prahe konať prvýkrát od 23. do 26. júna 2014 v Hilton Prague Hoteli.
"Presun z Budapešti do Prahy potvrdzuje našu hlbokú a trvalú dôveru v krajinách strednej a východnej Európy a rast televízneho a contentového biznisu," uviedol prezident a CEE organizátorskej spoločnosti NATPE||Content First Rod Perth. Dodal, že presun je príležitosťou oživiť tento veľtrh. Ako uvádza NATPE, po dôkladnom zvážení a diskusiách s klientmi došli ku konsenzu, že Praha poskytne viac flexibility.
Novinkou tiež bude, že všetky aktivity veľtrhu sa dostanú pod jednu strechu. V Budapešti bol samotný veľtrh a predajcovia v hoteli Sofitel, kým screeningy (premietania televíznych noviniek) sa konali inde. Podobne postupovala NATPE aj v prípade svojho druhého, kľúčového veľtrhu v Miami.
Boli sme na poslednom NATPE||Budapest:
- Akí nákupcovia a predajcovia prišli zo Slovenska
- Fotogaléria: Ako to vyzeralo na veľtrhu
- Blog: Zopár zážitkov so zahraničnými účastníkmi
- Predajca Sultána The Global Agency: Máme nový hit z Turecka
- Izraelská Dori Media: Televízie chcú nízkorozpočtové šou
- Globo TV International: Aj s telenovelou, ktorá mala vo finále podiel 84 %
O tom, že organizátori pravdepodobne veľtrh presťahujú do iného mesta, informovali Stratégie už v júlovom vydaní časopisu. Vtedy však NATPE nič oficiálne nekomentovalo. V hre bola okrem Prahy napríklad aj Bukurešť. "Z tohtoročného NATPE Budapešť mám pozitívny dojem. Účasť je porovnateľná ako minulý rok, keď sme v Budapešti začínali," komentoval vtedy pre Stratégie Rod Perth.
Televízny veľtrh v Budapešti sa organizuje už niekoľko rokov. V minulosti sa konal pod názvom Discop Budapest, no práva na jeho organizovanie kúpila americká nezisková organizácia NATPE. Medzičasom dostal veľtrh konkurenciu: konkurenčné projekty vznikli v Česku či Chorvátsku. Napriek tomu ostal ten budapeštiansky najväčší v regióne, s navyššou účasťou. "Vždy vzniká nová konkurencia. Môže vás spraviť iba lepším a viac zanieteným pre vec. Sme tu 50 rokov a nestojíme na jednom mieste, ale počúvame, investujeme. Aj teraz sme vylepšili veľtrh na základe pripomienok účastníkov a budeme v tom pokračovať," uviedol v júni pre Stratégie Rod Perth.
Zdroj: ik