James Spader a Megan Boone v seriáli The Blacklist
StoryEditor

Radíme televíziám: Je tu nový zaujímavý seriál The Blacklist. Stojí za pokus

11.06.2014, 15:46
Najsledovanejšou novinkou Ameriky je The Blacklist. Stratégie analyzujú, aký má potenciál pre Slovensko. A pozrite si tiež video.

Najúspešnejšia novinka americkej televíznej sezóny 2013/2014 spomedzi všetkých seriálov terestriálnych staníc sa volá The Blacklist. O čom je? Má potenciál pre Slovensko? A kto ju u nás môže kúpiť? Stratégie to vedia, prečítajte si našu analýzu.

The Blacklist distribuuje spoločnosť Sony Pictures Television International, s ktorou obchoduje skupina Markíza. A je to jeden z mála nových amerických seriálov, ktorý má u nás potenciál na hlavný kanál. Markíza pre akvizície tohto typu nemá vytvorené okno v zaujímavom vysielacom čase, no za pokus by to stálo. Práve s Blacklistom.

The Blacklist kombinuje viaceré prvky, vďaka ktorým si zaslúži šancu aspoň na 22. hodinu: je krimižáner, akých sa na Slovensku uchytilo niekoľko (NCIS, CSI), takže je jasné, čo sa dá od neho očakávať. Dejové línie jednotlivých epizód nie sú natoľko komplikované a úzkoprofilové ako pri amerických káblových seriáloch. No zároveň to nie je ani úplne obyčajný seriál: nad priemer žánrových konkurentov ho posúva hlavný herecký predstaviteľ James Spader, ktorého za túto rolu nominovali na Zlatý glóbus, a tiež zaujímavý námet (najhľadanejší zločinec zrazu začne spolupracovať s FBI a nikto nevie prečo).

Prečítajte si tiež:

V domácej Amerike mal The Blacklist najvyššiu sledovanosť spomedzi všetkých noviniek sezóny a NBC už pred niekoľkými mesiacmi rozhodla, že chce aj druhú sériu.

Priemerne sledovalo The Blacklist podľa výsledkov Nielsen Research 15,2 milióna divákov vo veku 2+ (parameter most current obsahujúci aj sledovanosť do 7 dní zo záznamu). Z toho viac než tretina bola v reklamne zaujímavom veku 18-49: v tejto cieľovej skupine mal seriál rating 4,3 %, čím s odstupom zdolal sezónny priemer samotnej NBC (2,7 %). Jeho divácke zloženie bolo relatívne univerzálne.

Novému krimiseriálu The Blacklist v Amerike výrazne pomáhalo dedenie divákov: vysielal sa totiž po najúspešnejšej šou sezóny The Voice, ktorá mala s pondelkovými časťami rating 4,6 %. The Blacklist po nej dedil skoro 95 % mladých divákov.

Vývoj sledovanosti The Blacklist na NBC
(cieľová skupina 18-49, zdroj: Nielsen Research, parameter live+SD, teda diváci sledujúci naživo alebo zo záznamu v deň TV premiéry. Nezahŕňa neskoršie sledovanie zo záznamu)

The Blacklist prinášal uspokojivé čísla aj na ďalšom veľkom trhu: v Nemecku. Tam ho vysielal trhový líder RTL v utorkovom prime-time o 21:15, najskôr po lasvegaskom CSI a neskôr po Kostiach (Bones). Výkony boli okolo priemeru RTL (stanica má od začiatku roka 2014 doteraz share 13,6 % v 14-59).

Seriál sa predal aj do Veľkej Británie (Sky Living), Poľska, Talianska, Holandska či inde. Na našom trhu ho okrem skupiny Markíza môže odvysielať aj káblová AXN, keďže ju vlastní práve Sony.

Vývoj trhových podielov The Blacklist v Nemecku na RTL
(cieľová skupina 14-59, zdroj: AGF/GfK. Podiel seriálu za pondelok 1. apríla sa Stratégiám nepodarilo získať)

Vizitka The Blacklist

Krajina pôvodu: USA

Domáca stanica: NBC

Premiéra: pondelok 23. septembra 2013

Počet sérií: 1 (22 epizód), druhá séria potvrdená

Žáner: krimi, policajný, dráma

Obsah: Najhľadanejší kriminálnik sveta Raymond Reddington sa z neznámych dôvodov vzdá do rúk federálov a ponúkne im pomoc. Nie však obyčajnú: je ochotný loviť a chytiť najväčších kriminálnikov. Teda tých, s ktorými doteraz spolupracoval a ochraňoval ich. Jeho jedinou podmienkou je, že bude spolupracovať iba s jedinou, mladou agentkou FBI, i keď s ňou zdanlivo nemá žiadnu spojitosť.

Ranking Seriály.Kinema.sk: 6/10 (kompletná recenzia)

Hrajú: James Spader, Megan Boone, Diego Klattenhoff, Ryan Eggold, Ilfenesh Hadera, Harry Lennix

Výkonní producenti: Jon Bokenkamp, John Davis, John Eisendrath, John Fox

Medzinárodný distribútor: Sony Pictures Television International

Aktuálny obchodný partner Sony Pictures Television International na Slovensku: skupina Markíza

Výhody seriálu:

+ široká cieľová skupina, seriál pre hlavný divácky prúd
+ jednoduchý dej a epizódy, zaujímavá myšlienka spracovaná pre diváka nenáročne
+ žáner, aký na Slovensku dobre funguje
+ dobré výkony hlavného hereckého predstaviteľa

Riziká seriálu:

- možné vyčerpanie námetu po pár sériách

Na Slovensku vhodné pre: Markízu, Dajto, AXN

http://youtu.be/JGBIimq1I3A

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 00:08