StoryEditor

Cannes Lions 2016: Prvé Grand Prix kampane sú známe. Vyhrala reklama na negramotnosť

19.06.2016, 23:52
Festival vybral najlepšie kampane, ktoré pomáhajú ozdraviť ľudstvo. Doslova.

Prvé najlepšie reklamy sveta. Prinášame prvé Grand Prix ocenenia a kampane ocenené zlatom z kategórie Health and Wellness Lions.

 

PROJECT LITERACY

Jedno z prvých Grand Prix, ktoré tento rok bude svetová kreativita oslavovať, putuje do Londýna a je z kategórie Health and Wellness Lions. Vzdelávacia spoločnosť Pearson si dala celkom náročný cieľ – znížiť celkovú negramotnosť ľudstva. Nebola na to sama. Povolala si na to londýnsku agentúru FCB INFERNO a herečku Lilz Cole, ktorú mimochodom uvidíme tento rok aj na festivale. Spolu vytvroli 90 sekundový animovaný spot, v ktorom sa postupne ukazujú písmená z abecedy. Pričom každé písmeno je začiatočným písmenom toho, čo môže spôsobiť negramotnosť.

 

Tieto reklamy získali zlato v kategórii Health and Wellness:

X-RAY CASTS

Zlato putuje do Nového Zélandu, kde chceli deti naučiť piť mlieko. Splnenie tohto cieľa si však vyžiadalo viac. Mliekareň Anchor sa pozrela na deti, ktoré si zvyknú pri hraní vonku zlomiť ruku. No Anchor im chcel ukázať, že aj keď to tak možno vyzerá, tu zábava z hrania nemusí končiť. Mliekareň ich v kampani vyzvala, aby si zlomeniny, respektíve sádru, ozdobili röntgenovými snímkami. Môže ísť o ich vlastné snímky, alebo si môžu vybrať už vytvorené. Túto snímku si nalepia na sádru, pričom snímka obsahuje špeciálny čiarový kód. Zaň dostanú deti v obchode mlieko zdarma.

 

Surgeon Tryouts

V Japonsku zase našli nový spôsob, ako nájsť študentov medicíny, ktorí sú fakt šikovní v chirurgii. Nemocnica súhlasila s tak trochu bizarným spôsobom hľadanie týchto šikovných mladých doktorov – dali im poskladať origami, sushi či miniatúrny hmyz chirurgickými nástrojmi. A aby toho nebolo málo, stresovali ich časom. Problém bol, že väčšina tradičných medicínskych škôl učí študentov teóriu a praktická časť chýba. To sa však pokúsili v krajine vychádzajúce slnka kampaňou zmeniť. A vynieslo im to okrem iného zlato z Cannes Lions.

 

Way In

Americká komerčná zdravotná poisťovňa sa rozhodla postaviť sa zdravotnému systému v krajine. Namiesto toho, aby sa ľudia spoliehali na zložitý štátny systém a zamestnávateľa, chce, aby vedeli, že je tu jednoduchšie riešenie. V spotoch ukazuje smiešne zranenia, ako napríklad keď dostanete do čela palicou na detskej párty. V jednom zo spotov tacuje pár v kuchyni, keď jeden z nich narazí do stola. Na záver ukáže, aké jednoduché riešenie poisťovňa ponúka. Diagnózy, ktoré boli zraneným určené, sú v spote označené tak, ako o nich zvykneme hovoriť: „zranenia z hrania frisbee či náhodné padnutie do kanála“.

 

MANBOOBS

Brilantná známa kampaň, ktorej sa podarilo obísť pravidlá sociálnych sietí. V Argentíne chcela nezisková organizácia naučiť mladé ženy, ako si pravideľne majú kontrolovať prsia, aby predišli rakovine prsníka. Lenže, ako to dosiahnuť, keď na Instagrame ani na Facebooku nie sú ženské bradavky povolené? Riešením je ukázať to na mužských bradavkách.

 

MISSING TYPE

Ako ľudí upozorniť na to, že v krajine dochádzajú krvné skupiny A, B a 0? Jednoducho. Vymažete ich zo slov.

 

BREATHLESS CHOIR

Philips sa rozhodol povedať, že je možné urobiť svet krajším. Tentokrát venoval ľuďom prenosný kyslík. Ľudia s problematickým dýchaním sa behom jedného týždňa naučili spievať v zbore, čo by pre ich zdravotný nedostatok nebolo dovtedy možné. Práca dostala okrem zlata v kategórii Health & Wellness aj Grand Prix v kategórii Pharma.

 

COLOR FOR THE COLORBLIND

Takmer 300 miliónov ľudi na svete sú farboslepí. To sa rozhodla vyriešiť lakovnícka značka Valspar. A vytvorila špeciálne okuliare, ktoré pomôžu týmto ľuďom rozoznať farby. Opäť dôkaz toho, že technológie, ktoré pomáhajú, začínajú hýbať svetom viac ako samotná reklama. 

Cannes Lions je najväčší festival kreativity na svete, koná sa v dňoch 18. júna - 25. júna 2016 vo francúzskom Cannes. Ročne ho navštívi vyše 10 000 ľudí. Odborná porota tento rok vyberá z rekordného množstva prihlášok - vyše 43 000. Slovensko bojuje s 18timi prihláškami a to v kategóriách Print/Publishing (6), Digital Craft (2), Desing (3), Cyber (4) a Creative Data (3). 

 

Zdroj: Erika Brindzová, Cannes

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 00:30