StoryEditor

Exkluzívne z Cannes: O týchto reklamách sa hovorí najviac

26.06.2015, 15:55
Obrovská obrazovka na kamióne či zbrane, ktoré majú svoj príbeh, alebo sprej vďaka, ktorému už nikdy nehavarujete. To sú projekty, o ktorých sa hovorilo v Cannes najčastejšie. Pozrite si výber.

Obrovská obrazovka na kamióne, či zbrane, ktoré majú svoj príbeh, alebo sprej vďaka, ktorému už nikdy nehavarujete. To sú projekty, o ktorých sa hovorilo v Cannes najčastejšie. Pozrite si výber.

Ceny za najlepšiu svetovú kreativitu sú takmer rozdané a festivale Cannes Lions 2015 sa onedlho končí. Prinášame výber reklám, ktoré udali trendy na nasledujúci rok a o ktorých budeme s určitosťou ešte počuť. Pozrite si kampane, ktoré sme na canneskom pódiu mohli vidieť najčastejšie. 

 

HOLOGRAMS FOR FREEDOM: Prvý holografický protest na svete

Štát im chcel zakázať protestovať v uliciach, a tak vytvorili prvý hologramový protest na svete. Združenie No Somos Delito (alebo aj We Are Not Crime) v spolupráci s agentúrou DDB Spain Madrid sa takýmto spôsobom rozhodli bojovať proti zákonu o zákaze verejného zhromažďovania. Ľudia z celého sveta mohli pridať svoje fotky či slogany na špeciálnu internetovú stránku a tak sa zúčastniť holografického protestu pred španielskym parlamentom. Táto kampaň si domov z festivalu odnáša zlatého leva. 

 

GUN SHOP: Obchod, v ktorom má každá zbraň svoj vlastný príbeh

Množstvo Američanov je presvedčených, že so zbraňou je ich život bezpečnejší. Málo z nich si však uvedomuje, že vlastnenie zbrane rovnako zvyšuje riziko spáchania vraždy či samovraždy. States United to Prevent Gun Violence sa rozhodli v New Yorku otvoriť  neobyčajný obchod so zbraňami. Každá zbraň v ňom mala svoj vlastný, smutný príbeh. Po oboznámení sa s príbehom si až 80 % zákazníkov kúpu zbrane rozmyslelo. Táto kampaň si domov z festivalu odnáša strieborného leva.

 

LIFE PAINT VOLVO SPREJ: Sprej, s ktorým nikdy nehavarujete

Ak ste vášnivý cyklista, toto sa vám bude hodiť. Volvo s reklamou agentúrou Grey London vymysleli sprej, vďaka ktorému vás na ceste neprehliadne nikto. Na prvý pohľad obyčajný sprej, no vo vnútri sa nachádza transparentná farba, ktorá má v noci reflektujúci efekt. Stačí si sprejom nastriekať oblečenie, prilbu, či samotný bycikel a na ceste po tme vás už nikto neprehliadne. Farba je zmývateľná a rovnako počas dňa neviditeľná. Trvácnosť farby je približne jeden týždeň. Volvo týmto nápadom prispieva k budovaniu imidžu najbezpečnejšieho automobilu a domov z Cannes si odnáša strieborného leva. 

 

LUCKY IRON FISH PROJECT: Rybka, ktorá zabezpečí optimálnu dávku železa

Nedostatkom železa trpí v Kambodži mnoho ľudí. Anémia, slabá imunita, nedostatok energie - to všetko znižuje kvalitu ich života. Spoločnosť Lucky Iron Fish dlho hľadala riešenie, ako tento fakt zmeniť až sa im ho nakoniec nájsť podarilo. Vymysleli malú železnú rybku, ktorá ľuďom denne zabezpečí optimálnu dávku železa. Stačí, aby sa stala jednou zo základných surovín v každom varenom jedle. Táto prísada pomohla za 9 mesiacov znížiť výskyt anémie v Kambodži o 50 % a z festivalu Cannes si odnáša zlaté ocenenie.

 

ICE BUCKET CHALLENGE: Otužujúca hra s dobrým úmyslom

Zoberiete si vedro ľadovej vody, vylejete ho na seba a pri tom to celé natočíte. Video zverejníte na niektorej zo sociálnej sietí a nominujete ďalších troch kamarátov, aby urobili to isté. To je Ice Bucket Challenge - fenomén, ktorý ovládol za pár týždňov celý svet a dnes získal zlaté ocenenie na festivale v Cannes. Výtvor The ALS Association vznikol na podnet troch rodín, ktorých členovia trpia amiotrofyckou latelárnou sklerózou (ALS). Prvotným účelom bolo zodvihnúť povedomie o tejto chorobe, no výsledok dosiahol celosvetové rozmery. Nápad svoj účel splnil a okrem toho sa mu podarilo vyzbierať viac ako 200 miliónov dolárov pre ďalší výskum v tejto oblasti. V sále v Cannes si projekt vyslúžil najdlhší potlesk, jediný standing ovation a zlatého leva. Po cenu si prišiel sám Peter Frates, ktorý stojí za celou aktivitou. 

 

Čítajte tiež:

 

SAFETY TRUCK: Kamión, ktorý vám ukáže, kedy sa predbehnúť

Ako prevenciu voči nehodám sa cestách Samsung vytvoril Safety Truck - kamión, vďaka ktorému vidíte, kedy je na predbiehanie ten správny čas. Toto je zabezpečené zabudovanou bezdrôtovou kamerou v prednej časti kamiónu a veľkými vonkajšími monitormi na jeho zadnej strane. Samsung si za svoj nápad nesie domov zlaté ocenenie. Údajne má v pláne zakomponovať do zákona, aby kamióny s dĺžkou viac než 7 metrov boli povinné túto technológiu používať.  

 

THIS GIRL CAN: Športovať môže každá bez rozdielu

Anglickí muži športujú v priemere oveľa viac než anglické ženy. Hlavným dôvodom je, že sa tieto ženy obávajú povrchného posudzovania ich postavy. Či už ide o nadskakujúce prsia, červenanie v tvári alebo prepotené fľaky na oblečení. This Girl Can zobrazuje na svojich plagátoch bežné anglické ženy bez hocijakých úprav počas vykonávania určitej športovej aktivity. Touto cestou sa Sport England snaží odbúrať zábrany týchto žien a povzbudzuje ich k aktívnemu športovaniu bez ohľadu na to, ako vyzerajú. Kampaň si z festivalu odnáša ocenenie Glass Lion.

 

LIKE A GIRL: Nehanbite sa správať ako dievča

Dievčatá v puberte často trpia nedostatkom sebavedomia. Často je to kvôli prívlastku "... ako dievča." Aké je to behať ako dievča? Biť sa ako dievča? Hrať futbal ako dievča? Always sa rozhodol tento ponižujúci prívlastok premeniť na niečo výnimočné. Svojou kampaňou ukazuje mladým dievčatám, ale aj ostatným ľuďom, že nie je nič zlé na tom byť a správať sa ako dievča. Pretože také sú a také sa narodili. Always si za svoju myšlienku odnáša z Cannes ocenenie Grand Prix.

 

TOUCH THE PICKLE: Borenie indických mýtov o menštruácii

V Indii, hlavne v menej rozvinutých častiach, je menštruácia stále tabu. Matky učia svoje dcéry nezmyselným zvykom, ktoré musia počas nej dodržiavať, inak sa im prihodí nešťastie. Jedným z takýchto zvykov je nedotýkať sa poháru so zaváranými uhorkami. Spoločnosť Whisper sa preto prostredíctvom tejto kampane rozhodla vyvrátiť tieto mýty a bojovať za možnosť žien nebáť sa hovoriť o svojom cykle. Touch the Pickle si rovnako ako Like a Girl z festivalu Cannes Lions 2015 odnáša ocenenie Grand Prix.

 

PROUD WHOPPER: Hamburger, ktorý hovorí o ľudskej rovnosti

Kampaň Burger Kingu šíri jednoduché posolstvo - vo vnútri sme všetci rovnakí. Aby dostali túto myšlienku medzi ľudí, začali predávať hamburger Proud Whopper v dúhovom obale. Ľudia sa domnievali, v čom sa líši od toho pôvodného. V jeho vnútri si však našli odpoveď v podobe výroku "We are all the same inside." Burger si z Cannes odnáša bronzového leva. 

 

Viete o ďalších reklamách, o ktorých sa hovorilo najčastejšie tento rok na festivale v Cannes? Nechajte nám odkaz v komentári. 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. máj 2024 09:06