Kampaň Povedz mi to do očí pokračuje v online. Od dnešného dňa je možné na stránke projektu www.povedzmitodooci.sk šíriť videá zamerané na zvýšenie povedomia o škodlivosti hejtu.
Ako informovala agentúra Mayer McCann Erickson, kampaň upozorňuje na drsnosť internetového hejtu. Hejteri si vytvárajú falošné identity, hejtujú v komentároch, blogujú, ubližujú chŕlením nenávisti, klamstiev a poloprávd. Anonymita alebo falošná identita ich chráni. „Preto sme sa v kampani rozhodli vytiahnuť hejterov na svetlo a ukázať ľuďom modelové situácie. Čo by sa stalo, ak by bol hejter konfrontovaný s obeťou hejtu. Čo, ak by sa musel postaviť zoči-voči človeku, ktorému svojim hejtom ublížil? Hejter je človek s veľmi nízkym sebavedomím, zväčša sa bojí a odmieta reálnu konfrontáciu. Preto sme na našich modelových hejteroch chceli ukázať, že aj reálnemu hejterovi sa môže stať, že mu raz pri dverách zazvoní ten, ktorému ubližoval na internete,“ hovorí Ľubica Stanek z Nadácie otvorenej spoločnosti.
Hejteri v kampani nie sú reálni, avšak hejty, ktoré kampaň uvádza, sú úplne reálne obvinenia na konkrétnych umelcov, ktorí v kampani účinkujú. „Kampaňou chceme ukázať, že hejt nie je názor, je to hlúpa, necitlivá urážka. Hejty ubližujú konkrétnym osobám, aj celým skupinám ľudí, ktorí s nami žijú v jednej krajine. Hejty stavajú na predsudkoch, ktoré v nás ďalej upevňujú. Prehlbujú tak bariéry v komunikácii online, ale aj offline. Kampaňou chceme povedať, že nie sme proti kritike postavenej na argumentoch, ale sme proti hejtu, ktorý len uráža,“ vysvetľuje Ľubica Stanek.
Vizitka kampane Povedz mi to do očí:
Klient: Nadácia otvorenej spoločnosti
Agentúra: Mayer/McCann-Erickson
Creative Director: Juraj Šulík
Art Director: Martin Larry Jaňák, Michal Hornický
Copywriter: Lucia Čarná, Ida Bírová, Peter Šebo
Account Manager: Lucia Salzerová, Eva Dišková
Produkcia: Marek Mikuláši, Lucia Salzerová
Réžia: Jaro Ridzoň
Zvuk: K2 studio
https://www.youtube.com/watch?v=WzmlXcnDW1g
https://www.youtube.com/watch?v=s_fwyNn03Jc
Zdroj: red

