Stratégie v spolupráci s ADC oslovili jednotlivých členov klubu, aby vybrali práce, ktoré by si podľa nich mali tento rok odniesť klinec - teda národnú cenu kreativity. O všetkom sa rozhodne tento piatok 10. júna, kedy odborná porota vyberie a ocení najkreatívnejšie reklamy na Slovensku.
Nás ale zaujímalo, ako vidia kvalitu prihlásených prác jednotliví členovia ADC a ktoré z nich by tipovali na víťazov. Pozrite si odpovede.
Adam Marčan
creative director
MUW Saatchi & Saatchi
Z kategórie Print a poster tipuje:
A4 avant.
Kreatívne hry s formátom média očividne nestarnú. Audi A4 Avant je toho dôkazom. Veľmi jednoduché, zrozumiteľné a stále zábavné. Raz niekto povedal "dobrá reklama nie je taká, do ktorej už nie je čo pridať, ale naopak, nie je čo ubrať!". Táto práca to potvrdzuje. Je to na klinec!
J&T banka
Investiční experti majú šťastie vo vlastných rukách, tým pádom nemusia veriť na povery. Krásny insight, ktorý si vie dovoliť len J&T. Možno by som trochu vytkol art direction. Niekde som musel lúštiť, čo to je za predmet. Ale je to na klinec!
Telekom alobalový print
Zaujímavo poňatá inzercia telco operátora, ktorá vám zablokuje mobilný signál. Myslím, že kreatívne inovácie samotného materiálu printu tu už dlho neboli. Telekom týmto potvrdil, že je technologický líder trhu a kreatívny nápad dokazuje, že aj obyčajná inzercia môže byť ambientným médiom. A to je na klinec!
Z kategórie Interactive & online tipuje:
O2: slová, ktoré robia radosť
Tejto práci som už dal pred časom 10 bodov v mesačnom hodnotení Stratégií, dokonca mi to aj niektorí vytkli. Stále si za tým stojím. Nie je to len online kampaň. Samotný výsledok je predsa merchendising O2. A tak inovatívny, že je predpoklad, že to tí ľudia budú nosiť navždy. Toto keby som vymyslel ja, tak kašlem na O2 a idem si na tom postaviť start up. Inak, je to na klinec!
Fofola klávefnica
Čo k tomu napísať? Je to zábavné, smiešne, hravé, inovatívne, úspešné... Skrátka, je to na klinec!
OSF Povedz mi to do očí
Kampaň, ktorá pookriala môj vnútorný hate k internetovým haterom. Táto práca ma krásnu ideu, ktorá núti samotných nepríjemných diskutérov k zamysleniu sa nad sebou. Online videa sú citlivo natočené, dobrý výber celebrít a celkový feeling nevyvoláva ďalší hate. Oceňujem aj chuť OSF niečo s touto témou robiť. Už to bolo fakt neznesiteľné. Ďakujem, je to na klinec!
Šariš Reklama po vychodňiarsky
Poznáte to, niektorí východniari neprestanú zaťahovať ani po 15. rokoch v Bratislave. Sú na svoju reč hrdí. A som rád, že po toľkých rokoch si to uvedomil aj Šariš. Predabovať svoju staršiu reklamu do východniarčiny, urobiť to v online priestore so samotnými východniarmi a nakoniec to zavesiť nielen na youtube ale aj do televízie je veľmi odvážne, keďže druhá polka Slovenska tomu vôbec nemusí rozumieť. User generated content kampaň, ktorú východniari už potrebovali ako soľ. A to je na klinec.
Robert Slovák
partner Respect APP
prezident KRASu
Z kategórie Print a poster tipuje:
Potraviny, ktoré vznikli z lásky
Myslím si, že klinec v printoch si zaslúži práca pre Yeme – plnochutné potraviny, ktoré vznikli z lásky a z kategórie Online je to práca Povedz mi to očí pre Nadáciu otvorenej spoločnosti.
Z kategórie Interactive & Online tipuje:
z kategórie Online je to práca Povedz mi to očí pre Nadáciu otvorenej spoločnosti.
Štefan Andrejco
creative director
Wiktor Leo Burnett
Z kategórie Print a Poster tipuje:
Mr. Čistič / Pivo / Tampón
Veľmi ma baví celá táto kampaň. Tento rok sa podarilo tvorcom nájsť mimoriadne silný a pre reklamnú brandžu aj vtipný insight. Kampaň je vo všetkých svojich médiách veľmi svieža a originálna. Aj keď art direction printov nie je úplne moja šálka kávy, myslím, že nápad samotný tu zaváži najviac a prevalcuje aj mnoho iných printov, ktoré sú síce vyňuňkané, ale chýba im hlbšia myšlienka.
Z kategórie Interactive & Online tipuje:
Slová, ktoré robia radosť
Pre mňa jeden z najsilnejších nápadov posledného roka. Krásne spojenie onlinu, dostupnej technológie a takej obyčajnej "človečiny". 3D tlač ako technológia pritom nie je ničím novým, rovnako ani vizualizácia zvukovej krivky, ale celé to dokopy okorenené o subjektívny odkaz každého zúčastneného človeka to pre mňa robí favorita kategórie.
Fofola
Nie som cieľovka, animovaný psík ma necháva chladným, ale to, čo vyvolal v online by nemalo zostať bez povšimnutia poroty. Obrovský kus dobre odvedenej práce, jednotlivé kúsky kampane sa nekopírujú navzájom, snažia sa byť vždy novým pohľadom na dané médium. No a celé to samozrejme ťahajú vtipné videá a aj keď som v dobe najväčšieho "hypu" fofoláckeho psa mal chuť mu už dať jednu do zubov, ako na mňa odvšadiaľ vyskočil, s odstupom času musím uznanlivo pokývať hlavou. Good job.
Vlado Slivka
creative director
Mark BBDO
Z kategórie OOH tipuje:
Spomedzi OOH prác si vyberám retro výklad pre Zlatého Bažanta. V prvom rade vďaka tomu, že naozaj výrazne upúta svojím stvárnením. Celá táto kampaň postavená na retro záberoch a fotkách, dokázala navodiť dojem 73-eho a presunúť nás v čase do hlbokého socializmu, kedy sa okrem iného zrodila receptúra tejto novinky. Či starinky? Výklad je spomedzi OOH mojím favoritom svojou priamočiarosťou, zrozumiteľnosťou a výrazným originálnym spracovaním.
Peter Ižo
creative director
MADE BY VACULIK
Z kategórie Kampaň tipuje:
Ktoré práce získajú klinec, to nechám samozrejme na porote. Verím, že rozhodne dobre a večer bude oslavou kreativity. Ak by som mal vybrať prácu, ktorá ma zaujala a ktorá by mala siahať po najvyššom kove, tak by to bol Bažant 73. Jednoducho sa mi to páči. V prvom rade ide o skvelý produktový nápad. A je skvelé, že bol dotiahnutý aj v kampani. V TV spotoch ide o skvelú exekúciu po každej stránke, od réžie, cez voice over až po packshot. V kategórii OOH ide o pekný nápad s výkladom a retro pohostinstvom. Samozrejme, natíska sa otázka, či idea retra nie je trochu retro, ale v tomto prípade mi to vôbec neprekáža, nie je to samoúčelné, je to hlavne relevantné k produktu. A čo sa mi páči najviac je, že je to zábavné. Mám skrátka pocit, že sa tvorcovia pri tvorbe zabávali. Preto sa pravdepodobne budú zabávať aj diváci. Veď ide o pivo! A je naozaj dobré!
Michal Salva
graphic designer
MADE BY VACULIK
Z kategórie Film (Tv) tipuje:
Investičný vklad
Netradičný spôsob, ako zobraziť tak abstraktnú vec ako je tento produkt. Vizualita pôsobí medzi slovenskými TV spotmi nadčasovo. Veľmi pekne spracované a imidžové.
.
Bažant 73
Retro produkt s retro exekúciou, ktorá tomuto TV spotu mimoriadne sedí.
Naučte deti jesť zeleninu
Dobrý insight, podarený casting, milé a zapamätateľné ukončenie. "Špenát" sa určite ľuďom aspoň na chvíľu vryl do pamäte.
Štefan Kozák
managing director
CREATIVE PRO group
Z kategórie Events tipuje:
BMW. Tipujem, že získa striebro alebo bronz.
Tiež tipujem, že práca Talisman pre Renault získa strieborný alebo bronzový klinec
.
Práca pre O2 by si zaslúžilo strieborný klinec.
VW Mikuláš - bronz.
Žabáky - bronz.
Milan Kováčik
Managing Director
PromoLand
Z kategórie Events tipuje:
Mikulas pre VW.
VIP event Aupark
Zdroj: eb.