RTVS plánuje na majstrovstvách sveta využívať aj aktívny product placement, napríklad popíjanie minerálky, kávy alebo čaju.
Rozhlas a televízia Slovenska otvára predaj reklamy na svoj inzertne najsilnejší produkt: hokejové majstrovstvá sveta. Cena za jeden polminútový spot sa môže vyšplhať až na 6 tisíc eur s DPH.
RTVS začína najskôr predávať reklamné balíky a od 9. apríla spustí predaj reklamného priestoru aj mimo nich. Najdrahšia 6-tisícová reklama bude podľa oficiálneho cenníka počas power breakov v zápasoch slovenského tímu. Spot v štandardnom reklamnom bloku tu vyjde na 4 440 eur. V zápasoch bez slovenskej účasti to bude do 2 tisíc eur v power breaku.
Media RTVS plánuje zobchodovať aj sponzoring – zápasov, štúdií či relácií (Presilovka, Slávne hokejové momenty, Hokejové legendy, Góly - body - sekundy). Do prenosov a štúdií bude tiež nasadzovať 5-sekundové injektáže ich sponzorov.
RTVS sa tiež chystá využívať product placement. Najdrahšia forma vyjde na 5 400 eur, pasívny product placement stojí podľa cenníka 1 800 eur.
- pasívny product placement (záber na produkt, ktorý zaberá väčšiu časť obrazovky)
- aktívny product placement: moderátor v štúdio sa občerstvuje minerálkou/redaktor pracuje s notebookom s ľahko identifikovateľnou značkou/televízor umiestnený v štúdiu využívaný na opakované zábery/diskutujúci popíjajú kávu alebo čaj
Počas MS v hokeji dosahuje RTVS nadpriemerné výsledky sledovanosti: pri tých minuloročných, ktoré sa konali na Slovensku, pozeralo zápasy priemerne 476 tisíc divákov v 12+ a trhový podiel Jednotky v čase konania šampionátu bol 16,8 %. Pritom Jednotka dosiahla v roku 2011 priemerný share 9,6 %. Naplnenosť jej reklamného priestoru býva najvyššia v celom roku.
Majstrovstvá sveta v hokeji 2012 vo Fínsku a Švédsku sa začnú 4. mája a vyvrcholia 20. mája. RTVS ich ponúkne na Jednotke aj Dvojke.
Zdroj: Ivan Krasko