StoryEditor

Toto si myslia odborníci o kampani Gas Familie

06.08.2015, 12:12
Odborníkov v reklamných agentúrach sme sa pýtali, ako oni vidia najnovšie pokračovanie kampane na vodky výrobcu Gas Familia.

Odborníkov v reklamných agentúrach sme sa pýtali, ako oni vidia najnovšie pokračovanie kampane na vodky výrobcu Gas Familia. Spoločnosť tento týždeň uviedla nové billboardy v rámci svojej kampane, ktorú začala už v auguste minulého roka. Vtedy rovnako ako teraz kampaň verejnosť pobúrila. 

Kampaň je postavená na claime Ži po svojom a ukazuje mladých ľudí, ktorí odkrývajú svoje pravé ja. Najväčšie diskusie vyvolali vizuály, ktoré zobrazujú mladého muža v roli mamkinho synáčika a mladú ženu v roli ocinovej princeznej. Okrem vizuálov pobúrilo i umiestnenie billboardov. Tie sa objavili pred centrom protidrogovej závislosti a školou v Bratislave. Podľa vyjadrenie zástupcov Gas Familie spomínané billboardy stiahnu. 

Pozrite si vizuály najnovšej kampane Gas Familie. Viac o kampani sa dočítate tu.

 

 

 

 

 

Anketa: Čo si o kampani myslia v reklamných agentúrach

 

Boďa Oravcová

senior copywriter 

Istropolitana Ogilvy

Cieľovej skupine sa podľa mňa táto reklama páči, o kampani sa intenzívne diskutuje a zadarmo píše - z tohto pohľadu je táto reklama dobrá. Problém je, že reklama značky dlhodobo nabáda k nezodpovednej konzumácii alkoholu a nevhodne oslovuje aj deti mladšie ako 18 rokov. Reklama, ktorá môže zvýšiť počet detí, ktoré majú problémy s alkoholom, nie je dobrá.

 

Katarína Králiková

senior copywriter

Wiktor Leo Burnett

 

Reklama na alkohol je určená pre ľudí nad 18. Je to "nad" nie "pod", "okolo", ani "približne". Teda obsah aj cielenie tejto reklamy nie je v poriadku: cieľová skupina je zjavne príliš mladá v copy, aj vo vizuáli. Mediálne nasadenie už len servíruje túto morálnu pochúťku etiketou pravého slovenského čašníka. Pri pomyslení, že predávam ideu na vodku potenciálne deťom a nie dospelým, by som mala veľké spytovačky, či prezentovať takýto koncept klientovi, ktorý zjavne nemá zábrany kúpiť a marketovať (ako sme sa už mohli presvedčiť) "katarinanablatoavianocenalade" čokoľvek.

 

Vlado Kurek

creative team leader

TRIAD Advertising

Som presvedčený, že konzistentnosť komunikácie je veľkou výsadou. Určite však nie v prípade, keď klient a jeho agentúra neustále a okázalo atakujú základne definície slušnosti a morálky. Pri takto nastavenej komunikácii je zbytočné a vlastne nemiestne baviť sa o kreativite, stvárnení a podobne. Je paradoxné, že napríklad pivné značky starostlivo budujú svoje vlastné „responsible policy“, ktoré idú aj nad rámec zákona a predajca tvrdého alkoholu ide takouto cestou.

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. máj 2024 13:43