Najkreatívnejšie slovenské reklamy boli ocenené na včerajšom slávnostnom galavečere súťaže Zlatý klinec 2016. Odborná porota ocenila najlepšie kampane piatimi Zlatými klincami, 14 striebornými a 23 bronzovými.
Najoceňovanejšou prácou bola reklama agentúry Wiktor Leo Burnett na retro edíciu piva Zlatý bažant uvareného podľa receptu z roku 1973. V kategórii Médiá získala Zlatý klinec Retro predpoveď počasia, Strieborné klince získala reklama Bažant '73 v kategóriách Kampaň, Film a Rádio. Retro výklad v OD Dunaj bol ocenený dvoma bronzami v kategóriách Médiá a Out of home.
Druhou najoceňovanejšou reklamou bola Fofola od agentúry Zaraguza. Desať 3D spotov s Ftefanom bolo v dvoch vlnách postupne nasadených do televízií, na Facebook a Youtube, kde doslova spôsobili senzáciu. Porota kampaň ocenila Zlatým klincom v hlavnej kategórii Kampaň, v kategórii Interactive&Online získali videospoty zlato a „šušľajúca“ Fofola klávefnica striebro. Bronz si odniesli online spoty aj z kategórie Film.
Treťou najoceňovanejšou prácou bola kampaň Ak neprídete, skončíme v reklame pre festival Istropolitana Projekt od agentúry MADE BY VACULIK, ktorá ich pre VŠMU tvorí každý rok. Reklama si odniesla Strieborný klinec z kategórií Kampaň a Film, Bronzový klinec získala v kategórii Rádio.
Ďalšou oceňovanou prácou boli Periskopy od agentúry Wiktor Leo Burnett pre Správu slovenských jaskýň. Špeciálne periskopy pre návštevníkov slovenských jaskýň získali dva Zlaté klince – v kategóriách Out of home a Médiá.
Porota ocenila aj prácu Treska slovenská od agentúry TRIAD Advertising, ktorá síce nepremenila shortlist v kategórii Kampaň na ocenenie, odniesla si však dva Strieborné klince z kategórií Rádio a Techniques. Agentúra v kampani zaradila tresku v majonéze medzi ostatné tresky a hľadala paralely medzi jej životom a životom ostatných rýb.
V kampani Ľudove vozidlá odkomunikovala agentúra MullenLowe GGK netradične tradičnú výbavu pre VW Golf a VW Polo, ktora bola navrhnutá s ohľadom na najčastejšie požiadavky slovenského zákazníka. Agentúra našla spôsob, akým Ľudovít Štúr ešte nebol použitý. Práce bola ocenené Bronzovým klincom v kategórii Kampaň a Strieborným klincom v kategórii Film. Veronika Obertová a Michaela Čopíková z Ove Pictures získali za prácu cenu Art Prix.
Porotu zaujala aj kampaň Becher ateliér od agentúry TRIAD Advertising, ktorá získala striebro v Interactive&Online a bronz v Médiách. Agentúra spojila klasickú značku s umením a vytvorila online ateliér, v ktorom traja mladí ilustrátori prekresľovali fotky ľudí na malé umelecké diela. Zároveň do nich zakomponovali symboly Becherovky. Nakoniec sa uskutočnila ozajstná vernisáž.
Bronzovým klincom v kategórii Film a Strieborným klincom v kategórii Kreativita v PR bola ocenená kampaň Povedz mi to do očí od agentúry Mayer/McCann Erickson. V kampani pre Nadáciu otvorenej spoločnosti známe osobnosti upozorňujú na nenávistné komentáre na internete.
Kampaň Plášte od agentúry Istropolitana Ogilvy mala za cieľ vzbudiť záujem médií o misiu humanitárnej organizácie Magna. Porota prácu ocenila dvoma Bronzovými klincami v kategóriách Out of home a Kreativita v PR.
- Mohlo by vás zaujímať aj:
- Agentúrou večera je Wiktor Leo Burnett. Získal osem Klincov
- Tereza Svěráková: Malý rozpočet nie je ospravedlnenie pre priemernú prácu, hovorí predsedníčka poroty Zlatý klinec 2016
Zdroj: Katarína Hrnčárová