Slovensko dostane novú tvár. Za ideovým konceptom, ako sa bude naša krajina prezentovať, stojí agentúra Creative Department. O víťaznom koncepte rozhodlo Ministerstvo zahraničných vecí a 12 členná komisia v anonymnej súťaži.
Nová značka “Slovensko” by mala vystihovať rôznorodosť, vitalitu, vynachádzavosť a autentickosť, byť pravdivá a dôveryhodná pre zahraničnú aj domácu verejnosť – tak znelo zadanie ministerstva, ktoré vznik nového ideového konceptu krajiny iniciovalo. Celkovo by Slovensko malo byť prezentované ako krajina s potenciálom.
Creative Department okrem ideového príbehu značky našej krajiny a sloganu navrhla aj jednotlivé sub-slogany pre špecifické segmenty, v ktorých Slovensko pôsobí (turizmus, kultúra, export a pod.). Súčasťou výberového konania bolo aj zjednotenie logotypov štátnej správy. Ministerstvá a štátne organizácie by teda mali dostať jednotnú vizuálnu kultúru.
Tendra sa celkovo zúčastnilo 6 agentúr. Prvé kolo sa uskutočnilo ešte v júni 2015. V tom čase však ani jeden z predložených návrhov neprešiel cez porotu. Opakované výberové konanie prebehlo v októbri minulého roka. Porota sa v anonymnej súťaži na víťazovi zhodla takmer jednomyselne. Z 12 porotcov až 11 udelilo najvyšší počet bodov návrhu od Creative Department. Porotu tvorili zvučné mená z marketingu, dizajnu, biznisu, či kancelárie prezidenta.
Ako bude po novom Slovensko vyzerať, zatiaľ nie je známe. Nový koncept uvidíme však už túto jar.
Nová pozícia Slovenska je výsledkom iniciatívy MZVaEZ a pracovnej skupiny, ktorá sa do rebrandingu Slovenska pustila v roku 2014. Tvorili ju známe mená ako napríklad marketingový experti Marian Timoracký, Peter Littmann či sociologička Oľga Gyarfásová.
Zdroj obrázka: Flickr
Zdroj: Erika Brindzová