Alain Delon bol známy francúzsky herec a lámač ženských sŕdc v 60. rokoch 20. storočia. Keďže bol duchom človek podnikavý, odštartoval svoju vlastnú módnu značku zameranú na mužský segment. V obchodoch po celom svete si s jeho menom môžete kúpiť prémiové pánske odevy, parfumy, hodinky a iné doplnky.

Jednou z najväčších výziev pre módny priemysel je stále narastajúca veľkosť online biznisu. Podľa prieskumu výskumnej spoločnosti Kantar až 23 % všetkých predajov sa deje cez internet, v porovnaní s 2 % spred 10 rokov. Podľa IMRG Capgemini eRetail Sales Index narástli online tržby maloobchodov medziročne o 17 % a priemerná výška objednávky sa zvýšila zo 75,11 libier na 80,34 libier.

Prepojenie online a offline

Pre značku Alain Delon je teda kľúčové skĺbenie zážitku z kamenných predajní s virtuálnym svetom a naopak. Oba kanály majú vytvárať jedinečný omnichannel zážitok. Vo firme veria, že jedným zo spôsobov, ako to dosiahnuť, je obsahový marketing, tvorba kvalitného a pútavého obsahu (case study si môžete stiahnuť aj v pdf verzii).

Práve preto už od roku 2015 v spolupráci s digitálnou agentúrou RIESENIA.com vydávajú vlastný online lifestyle magazín, ktorý má zaujať, poučiť a inšpirovať. Témy musia byť spracované hodnotne, preto ich výrobou trávia dlhý čas. Cesta je cieľ - dôležité nie sú iba úspešné kampane, ale dlhodobá a kontinuálna práca na obsahu a značke.

Zdroj: Strossle

Publikum

Pre každé médium je najdôležitejšia priama návštevnosť, t. j. keď človek napíše adresu stránky priamo do prehliadača. Lojálny užívateľ skonzumuje najviac obsahu, najlepšie monetizuje, má najvyšší konverzný pomer, poprípade odporúča web svojim kamarátom a známym.

Vybudovať si takéhoto návštevníka v dobe informačnej záplavy je však dlhodobý a náročný proces. Preto sa v agentúre rozhodli podporiť články platenými kanálmi, ktoré by priviedli podobne kvalitný traffic. Bolo dôležité, aby šlo o čo najviac nových návštevníkov.

Práve s tým pomohol Strossle. Na žurnál posielal ľudí zo slovenských online médií, práve keď boli v nálade čítať nový obsah. Cielilo sa na skupiny so záujmom o Style & Fashion, Shopping a Hobbies & Interets. Kampane mali nastavenie click capping 1, t. j. reklama sa po prvom kliku prestala zobrazovať.

Vyhodnotenie

Výsledkom bol priemerný čas strávený na stránke 3 minúty 40 sekúnd na článok. To je doba podobná tej vygenerovanej priamymi návštevníkmi. Vďaka cappingu bol priemerný počet unikátnych návštevníkov viac ako 90 %.

Zdroj: Strossle

V nadväznosti na úspechy sa klient rozhodol zaradiť podporu článkov cez odporúčacie boxy Strossle aj do nasledujúcich kampaní. Lenka Káčerová, PR & Content specialist v RIESENIA.com povedala: “Komunikácia aj realizácia kampaní bola bezproblémová, rýchla a efektívna. Páčila sa nám jednoduchosť nastavenia kampaní aj sledovanie priebežných výsledkov.”

Čo ďalej?

V Alain Delon vedia, že obsahový marketing je beh na dlhú trať, ale veria, že lojálny čitateľ a verný zákazník pomáhajú ich značke rásť. “Našou víziou je naďalej našich zákazníkov vzdelávať a prinášať im zaujímavé témy a kvalitný obsah. Textový a vizuálny obsah radi striedame aj s videami, ktoré prinášajú žurnálu nový rozmer. Aktuálne na sociálnych sieťach radí pri nákupe darčekov aj chatbot Alain, ktorý nám v istom zjednodušenom zmysle pomáha preniesť zážitok z nákupu offline do online,” uviedol Richard Wohlstein, Retail Manager značky Alain Delon.

Stiahnite si case study aj v pdf verzii.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.