Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.07.2018, 16:14

Šéf TV JOJ: Rozšírenie obchodnej cieľovky je v blízkej budúcnosti nevyhnutnosťou

Cielenie televízneho trhu nezohľadňuje celé spektrum spotrebiteľov, súčasné nastavenie zabúda na stále väčšiu časť produktívnej populácie.

televízia, TV
Zdroj: Reuters

Cielenie televízneho trhu nezohľadňuje celé spektrum spotrebiteľov, súčasné nastavenie zabúda na stále väčšiu časť produktívnej populácie.

V roku 2010 prešli obe najväčšie komerčné televízie na obchodovanie v užšej cieľovej skupine, zameranej na divákov vo veku 12 až 54 rokov. Jej úlohou bolo zacielenie na produktívne publikum, atraktívne pre klientov, a očistenie hodnoty reklamného priestoru. Novému nastaveniu sa, prirodzene, prispôsobili štruktúry jednotlivých staníc, ktoré začali svoj program sústrediť na mladšie ročníky.

Od prechodu na komerčnú cieľovú skupinu ubehlo už osem rokov, pričom je stále viac zrejmé, že jej súčasné nastavenie životný štýl konzumentov dostatočne nereflektuje. Obchodná skupina (12-54) totiž nesleduje správanie celého produktívneho publika, keď opomína silnú skupinu divákov.

Vek aktívnych spotrebiteľov narastá a dnes sú produktívni ako päťdesiatnici, tak šesťdesiatnici a neraz aj vyššie ročníky. Tento fakt odráža podiel spotreby obyvateľov vo vekovej kategórii 55 - 65 voči celej populácii či oficiálny vek odchodu do dôchodku, ktorý sa pravidelne zvyšuje. Naviac sa spektrum konzumentov v tomto veku v dôsledku starnutia obyvateľstva rozrastá, a tak je prirodzené, že stúpa potreba sledovať rovnako i jeho správanie a záujmy.

Tento trend už dávnejšie pochopili v zahraničí, kde sa obchodná cieľová skupina v ostatných rokoch rozširovala. V Českej republike predávame našu stanicu JOJ Family na cieľovú skupinu 15–69, čo je štandard u väčšiny staníc.

Aktuálne nastavenie cieľovky vyraďuje z obchodnej skupiny významnú časť obyvateľstva, ktorú zadávatelia nemajú možnosť oslovovať. Aj preto sa zasadzujeme za to, aby sa náš televízny trh prispôsobil aktuálnym demografickým pomerom na Slovensku a v krátkom časovom horizonte sa komerčné cielenie rozšírilo od veku 12 do 65 rokov, ak nie do veku 69 rokov.

Naďalej platí, že chceme vytvárať komerčne atraktívny priestor, relevantný pre obchodných partnerov. Zároveň je naším dlhodobým cieľom myslieť pri tvorbe programu na celé rodiny a najširšiu škálu aktívneho publika, čo však súčasné obchodné nastavenie nepodporuje. Verím preto, že čoskoro, podobne ako pred ôsmimi rokmi, pristúpime k spoločnému postupu a úprave cielenia televízneho trhu, ktoré už bude myslieť na všetky skupiny produktívnych divákov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.