Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
15.03.2020, 10:57

Týždeň v médiách: Témou je koronavírus. Markíza priniesla diskusné relácie skôr ako verejnoprávna RTVS. A pozor na hoaxy, kotré sa šíria internetom

Ale aj o tom, aké pomocné ruky podávajú niektoré firmy.

Týždeň v médiách:  Témou je koronavírus. Markíza priniesla diskusné relácie skôr ako verejnoprávna RTVS. A pozor na hoaxy, kotré sa šíria internetom
Zdroj: Zdroj: TASR - Michal Svítok

Koronavírus je hlavnou témou médií. Všetky spravodajské weby, vytvorili pre hlavnú tému špeciálny priestor, televízie menia program. Ako prvá, čo sa týka diskusných relácií, ak nerátame spravodajskú TA3, zareagovala nad rámec bežného vysielania Markíza, ktorá už vo štvrtok zaradila špeciálnu diskusiu s premiérom Petrom Pellegrinim. Ocenili ju aj diváci, reláciu si pozrelo viac ako 700-tisíc divákov. V piatok večer Markíza rovnako priniesla špeciálnu reláciu na túto tému, v nedeľu reláciu Markíza dramaturgicky prispôsobila tejto téme reláciu Na telo s Michalom Kovačičom.  V diskusii sa stretli exministerka zdravotníctva Andrea Kalavská, nový minister zdravotníctva Marek Krajčí, ako aj profesor Vladimír Krčméry odborník na tropickú medicínu a infektológiu. Reláciu by pokojne mohla vysielať aj verejnoprávna televízia. Tá zatiaľ v piatok do vysielania zaradila počas dňa mimoriadne správy, téme koronavírusu sa venovala v rámci spravodajských relácií pravidelne. Reaguje aj televízia JOJ, ktorá už v nedeľu večer dáva vo vysielacom čase priestor relácii Na hrane, kam príde diskutovať Peter Pellegrini. JOJ-ka upravila aj program v týždni,  vysielať  bude počas dňa viac rodinných seriálov.

Je otázne, či by RTVS nemala vysielať ako verejnoprávna televízia, viac diskusií a reportáží na túto tému nielen s politikmi, ale prípadne s inými odborníkmi. České televízia zareagovala promptne a zavedie špeciálne vysielanie, ktoré bude fungovať ako škola v televízii.

Slovenská RTVS na Trojke začína s vysielaním hier, ktoré sú súčasťou povinného čítania. Mimochodom RTVS podľa Denníka N chystá novú spravodajskú webovú stránku, K veci, ktorú by mali spustiť v tomto období. Verejnoprávna televízia spravodajstvo ponúka prostredníctvom Facebooku, má aj mobilnú aplikáciu. V lete plánoval Jaroslav Rezník spustiť športový kanál. Uvidíme ako sa mu tento plán podarí, aj v kontexte s rušiacimi sa športovými udalosťami v blízkom období.

Televízie zároveň robia obmedzenia, šetria si svoje čerstvo natočené diely seriálov a nahrádzajú ich reprízami. Nedeje sa tak iba u nás, ale aj americké televízne a filmové spoločnosti buď posúvajú priemiéry, alebo aj aj výrobu filmov na ďalšie obdobie. Takto bola bola napríklad posunutá premiéra nového Bonda.

Ľudia chcú byť informovaní, preto na sociálnych sieťach zdieľajú akékoľvek informácie, zdieľanie hoaxov a neoverených správ sa bude v blízkej dobe zvyšovať. Jednou zo hoaxových správ bola aj tá, ktorá hovorila o tom, že koronavírus vylieči marihuana. Slovenský internet šíril informáciu rýchlosťou blesku. Pozor, ide o klamlivú správu, napísala stránka AFP, ktorá sa zaoberá overovaním faktov. Preto sledujte buď vyhlásenia ministerstiev, a overené weby. Obzvlášť pripomíname stránku Konšpiratori.sk, kde sa nachádza zoznam stránok  s pochybným obsahom, tam sa môžete uistiť či web, ktorý práve čítate nešíri neoverené a chybné informácie.

Na pomoc sa pridávajú aj samotné značky. Operátori Orange a Telekom sprístupňujú špeciálne balíky s rozšíreným programom pre deti. Zároveň upozorňujú zákazníkov, aby nechodili na pobočky, ale navštívili ich webové stránky.

Veľké gesto urobila VUB banka, ktorá nemocniciam poskytla respiračné prístroje v hodnote približne 84-tisíc eur. Spolu s ostatnými bankami zároveň ponúkli svojim klientom odklady splátok.

Ale nie sú to iba aktivity veľkých spoločností. Napríklad herečka Zuzana Fialová číta v online Pipi Dlhú Pančuchu a Mekky Žbirka bude spievať pre ľudí z vlastnej obývačky. Čaká nás náročné obdobie, aspoň takého milé aktivity potešia.

Ak poznáte ďalšie aktivity firiem či ľudí, pokojne ich dajte do komentárov.

A na záver, máme novú vládu. Táto fotografia sa možno stane aj fotkou roka.

Zdroj: Zdroj

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.