StoryEditor

Výber zo Zlatého klinca 2014

30.05.2014, 01:28
Už po tretí raz vám prinášam môj rýdzo subjektívny názor na smotánku slovenskej reklamy.

Najväčšia slávnosť reklamy sa dopracovala k okrúhlemu 20. výročiu. Moje smelé a drzé predpovede a najviac s výberom favoritov vám prinášam opäť.

Sentiment bokom. Sezóna 2013/14 prináša opäť niekoľko pozoruhodných prác, ale nič omračujúco svetoborné. Pre slovenské pomery je dobré, že tu vznikajú práce, ktoré majú ambície zaujať/zabaviť domáce publikum a zároveň viem, že mnohé nápady úrovňou prekračujú hranice našej domoviny.  

 

Začneme pekne zostra, kráľovskou disciplínou.

Kampaň

Slovak Telekom - Depeche Mode kampaň (MUW Saatchi & Saatchi)

Áno, mám rád DM, ale schopnosť kampane generovať záujem ľudí a z toho zaujímavý user generated content je práve tá výborná kombinácia.

 

Komunálna poisťovňa - Torta (MUW Saatchi & Saatchi)

Je to príjemné a prirodzene dedinské. Vážne, kampane pre túto poisťovňu sedia ako     na šerbeľ.

 

FunFón – Pišta king (Wiktor Leo Burnett)

Nie som cieľovka, ale týmito haluz kampaňami sa bavím stále.

 

Print

Coca Cola Slovakia - Coke and Meals (Mayer/McCann Erickson)

Pekné, vizuálne čisté a pochopiteľné.

 

Triad – Chýba nám Art Director

Tento typ inteligentnej reklamy si snáď zaslúžime vidieť častejšie.

 

Out of Home

Slovak Telekom - Zažime to spolu - náš priestor, náš príbeh (MUW Saatchi & Saatchi)

Korporátna kultúra sa môže blížiť kreatívnemu priestoru agentúr

 

Slovenský Červený kríž – 2% sú málo/veľa (2Create)

Hranie sa so citylightom s rôznym uhlom pohľadu nie je nové, ale nápad je to prínosný.

 

Film

Zlatý Bažant – Prípitky (Istropolitana Ogilvy)

Zaručený vtipný vzorec a perfektne remeselne zvládnutá exekúcia. Klobúk dole, dlhodobý koncept stále funguje.

 

O2 – Pozrite sa do vesmíru (Creo Y&R/Elite VML)

Veľmi dobre natočený vesmírny nápad.

 

Rádio

Komunálna poisťovňa – Ľudovky (MUW Saatchi & Saatchi)

 

Keď ste neviazaní, ste O2 (VCCP Bratislava)

 

Consumer Finance Holding – Posledná večera, Posledný film (Wiktor Leo Burnett)

 

Interactive & online

O2 - 1,5 milióna webstránok (Triad)

 

Marketers - Facebook Grill (Adbee)

 

Tatra banka - RytmusBot (Zaraguza)

 

Raiffeisen banka – Live stream banner (MADE by Vaculik)

 

Core4 - Maják

 

Nadácia otvorenej spoločnosti - Masturhate

 

Media

Predpredaj.sk - Autobus ako jukebox (MUW Digital)

Pomerne jednoduchý nápad, ale zrealizovaný vo veľkom.

 

Peugeot - Digiboard (Istropolitana Ogilvy)

Žijeme v dobe, keď sme schopní dostať k ľudom personalizovanú reklamu a som rád, že takú reklamu dostali aj vodiči konkrétnych modelov áut.

 

Tatra Banka – Presný čas (MADE by Vaculik)

Zabodovalo to presne tým, na čom si dali záležať.

 

Kreativita v PR

Jednu technickú poznámku si neodpustím. Ľudia nebláznite a prosím nabudúce si pripravte case study video. V porote nie je toľko času, aby si študovali prezentácie a čítali iba explikácie.

 

Ryba Košice – Tresko na Pohode (MUW Saatchi & Saatchi)

Luxusné raňajky až do stanu na vratký žalúdok je presne to, čo festivalová cieľovka dokáže oceniť.

 

Citroen Slovakia – Peter Sagan parking

A presne o tomto videu som si sprvu nemyslel, že je to reklama. A tak to má byť.

 

Som zvedavý ako to v ten večer slávnostný dopadne. Nech to bude akokoľvek, tak všetky prihlásené práce nájdete tu.

Pokiaľ máte naozaj radi slovenskú reklamu, nemôže vás minúť výber toho najlepšieho z prvej dvadsaťročnice.

 

Na AdArene som už ponúkol môj výber zo Zlatého klinca

Favoriti na Zlatý klinec 2013

Horúci ašpiranti na Zlatý klinec 2012

 

AdArenu môžete mať radi aj na Facebooku.

V prípade námietok píšte na adarena.blog(at)gmail.com

 

Michal Halmeš, AdArena

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. máj 2024 07:58