Najväčšia slávnosť reklamy sa dopracovala k okrúhlemu 20. výročiu. Moje smelé a drzé predpovede a najviac s výberom favoritov vám prinášam opäť.
Sentiment bokom. Sezóna 2013/14 prináša opäť niekoľko pozoruhodných prác, ale nič omračujúco svetoborné. Pre slovenské pomery je dobré, že tu vznikajú práce, ktoré majú ambície zaujať/zabaviť domáce publikum a zároveň viem, že mnohé nápady úrovňou prekračujú hranice našej domoviny.
Začneme pekne zostra, kráľovskou disciplínou.
Kampaň
Slovak Telekom - Depeche Mode kampaň (MUW Saatchi & Saatchi)
Áno, mám rád DM, ale schopnosť kampane generovať záujem ľudí a z toho zaujímavý user generated content je práve tá výborná kombinácia.
Komunálna poisťovňa - Torta (MUW Saatchi & Saatchi)
Je to príjemné a prirodzene dedinské. Vážne, kampane pre túto poisťovňu sedia ako na šerbeľ.
FunFón – Pišta king (Wiktor Leo Burnett)
Nie som cieľovka, ale týmito haluz kampaňami sa bavím stále.
Coca Cola Slovakia - Coke and Meals (Mayer/McCann Erickson)
Pekné, vizuálne čisté a pochopiteľné.
Triad – Chýba nám Art Director
Tento typ inteligentnej reklamy si snáď zaslúžime vidieť častejšie.
Out of Home
Slovak Telekom - Zažime to spolu - náš priestor, náš príbeh (MUW Saatchi & Saatchi)
Korporátna kultúra sa môže blížiť kreatívnemu priestoru agentúr
Slovenský Červený kríž – 2% sú málo/veľa (2Create)
Hranie sa so citylightom s rôznym uhlom pohľadu nie je nové, ale nápad je to prínosný.
Film
Zlatý Bažant – Prípitky (Istropolitana Ogilvy)
Zaručený vtipný vzorec a perfektne remeselne zvládnutá exekúcia. Klobúk dole, dlhodobý koncept stále funguje.
O2 – Pozrite sa do vesmíru (Creo Y&R/Elite VML)
Veľmi dobre natočený vesmírny nápad.
Rádio
Komunálna poisťovňa – Ľudovky (MUW Saatchi & Saatchi)
Keď ste neviazaní, ste O2 (VCCP Bratislava)
Consumer Finance Holding – Posledná večera, Posledný film (Wiktor Leo Burnett)
Interactive & online
O2 - 1,5 milióna webstránok (Triad)
Marketers - Facebook Grill (Adbee)
Tatra banka - RytmusBot (Zaraguza)
Raiffeisen banka – Live stream banner (MADE by Vaculik)
Core4 - Maják
Nadácia otvorenej spoločnosti - Masturhate
Media
Predpredaj.sk - Autobus ako jukebox (MUW Digital)
Pomerne jednoduchý nápad, ale zrealizovaný vo veľkom.
Peugeot - Digiboard (Istropolitana Ogilvy)
Žijeme v dobe, keď sme schopní dostať k ľudom personalizovanú reklamu a som rád, že takú reklamu dostali aj vodiči konkrétnych modelov áut.
Tatra Banka – Presný čas (MADE by Vaculik)
Zabodovalo to presne tým, na čom si dali záležať.
Kreativita v PR
Jednu technickú poznámku si neodpustím. Ľudia nebláznite a prosím nabudúce si pripravte case study video. V porote nie je toľko času, aby si študovali prezentácie a čítali iba explikácie.
Ryba Košice – Tresko na Pohode (MUW Saatchi & Saatchi)
Luxusné raňajky až do stanu na vratký žalúdok je presne to, čo festivalová cieľovka dokáže oceniť.
Citroen Slovakia – Peter Sagan parking
A presne o tomto videu som si sprvu nemyslel, že je to reklama. A tak to má byť.
Som zvedavý ako to v ten večer slávnostný dopadne. Nech to bude akokoľvek, tak všetky prihlásené práce nájdete tu.
Pokiaľ máte naozaj radi slovenskú reklamu, nemôže vás minúť výber toho najlepšieho z prvej dvadsaťročnice.
Na AdArene som už ponúkol môj výber zo Zlatého klinca
Horúci ašpiranti na Zlatý klinec 2012
AdArenu môžete mať radi aj na Facebooku.
V prípade námietok píšte na adarena.blog(at)gmail.com
Michal Halmeš, AdArena