StoryEditor

Creative week: Najlepšie printové reklamy na svete

29.06.2018, 09:22
Grand Prix získal Budweiser.

65. ročník medzinárodného festivalu v Cannes je za nami. Ocenených bolo veľké množstvo prác a my sme sa rozhodli pripomenúť si ich ešte raz.

Na najvýznamnejšom festivale kreativity na svete- Cannes Lions boli ocenené tieto reklamy v kategórii Print & Publishing:

Grand Prix a dvakrát Gold Lion získala práca pre Budweiser, ktorý posielal fanúšikov, aby si fotku rockových hviezd vygooglili. Nemajú totiž dostatok financií na to, aby si mohli dovoliť zaplatenie licencie všetkých hviezd, ktoré boli kedy s pivom odfotené a mohli ich tak použiť na vizuáloch.

Dve ocenenia Gold Lion získala Ikea s reklamou, ktorá vyzýva, aby ste ju ocikali. Spoločnosť do švédskeho časopisu vložila reklamu, ktorú keď ocikala tehotná žena, zobrazila sa jej zľava na detskú postieľku.

​Gold Lion si odnieslo aj KFC za dve rôzne práce. Prvá vytvorená v spolupráci s agentúrou Ogilvy & Mather Hong Kong predstavila jednoduché metaforické vizuály, ktorými reklamujú vyprážané pikantné kura. Na obrázkoch jednoducho nahradili oheň jedným kúskom kuraciny. Nápad, ktorý doručil message a vyhral zlatého leva v Cannes.

archív archív

archív

​​Druhou prácou ocenenou zlatom je reakcia na nedostatok kurčiat, kvôli ktorým nebolo otvorených počas jedného dňa 800 až 900 prevádzok rýchleho občerstvenia. Situáciu reťazec zvládol s nadhľadom keď vydal celosvetovú reklamu, v ktorej sa na začiatok ospravedlnenia napísal: „kuracia reštaurácia bez kuraťa." A typické vedierko zobrazil prázdne s logom značky KFC prerobeným na FCK.

archív

​Agentúra Ogilvy Chicago bola poverená Operným divadlom, aby sa postarala o zmenu vnímania u ľudí. Chcela zdôrazniť to, že je atraktívna, ľudská a prístupná pre všetky vekové kategórie. Výsledkom je séria tlačových, plagátových a billboardových inzerátov, ktoré ilustrujú zaujímavé kultúrne a historické aspekty opery. Kampaň informuje o opere a humorným spôsobom oslovuje potencionálnych návštevníkov. Komunikuje rôzne aspekty opernej tvorby a povzbudzuje verejnosť k návšteve. Práca taktiež získala Gold Lion. Adforum Adforum Adforum

01 - Modified: 2018-07-06 19:29:10 - Feat.: 0 - Title: Creative Cannes Lions week: Tieto práce si budeme z Cannes pamätať 02 - Modified: 2018-07-06 19:33:23 - Feat.: 0 - Title: Creative week: Takéto printy vznikli v slovenských agentúrach 03 - Modified: 2018-07-06 19:30:07 - Feat.: 0 - Title: Creative TV week: Z televízie ich poznáte, ale viete, kto stojí za ich kreatívou?
01 - Modified: 2022-07-26 16:29:50 - Feat.: - Title: Alexander Smik: Cannes Lions je inšpirácia, kam sa dá posúvať náš trh. Aj Zlatý klinec 02 - Modified: 2022-06-27 11:41:01 - Feat.: - Title: Inšpirácia z Cannes: Ktorým reklamám z kategórie Film udelila porota Grand Prix 03 - Modified: 2022-03-04 17:35:36 - Feat.: - Title: Cannes Lions vykázal ruských delegátov a tohtoročné ruské súťažné príspevky 04 - Modified: 2021-06-25 17:28:22 - Feat.: - Title: Cannes Predictons: Súboj Stratégií a Wiktor Leo Burnett ide do finále 05 - Modified: 2021-06-25 10:51:09 - Feat.: - Title: Cannes Predictions: Stratégie a Wiktor Leo Burnett tipujú víťaza spomedzi reklám zameraných na spoločenské témy
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 14:50