Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
14.09.2018, 09:31

Kampaň Sekunda pre život edukuje o príznakoch cievnej mozgovej mŕtvice

Pozrite si kampaň z dielne Protos Productions.

Kampaň Sekunda pre život edukuje o príznakoch cievnej mozgovej mŕtvice
Zdroj: Sekunda pre život

Cieľom kampane je upozorniť verejnosť na príznaky cievnej mozgovej mŕtvice. Toto ochorenia ročne postihne viac ako 11 tis. Slovákov a nevyhýba sa ani mladým ľudom okolo 30 roku života.

„Mozgová mŕtvica je špecifická vtom, že pomoc zo strany lekárov je možná len do 4 a pol hodiny od prvých príznakov. Pokiaľ pacient zareaguje neskoro, žiaľ nedokrvením mozgu dochádza k jeho vážnemu poškodeniu a pacient buď zomiera, ale je invalidný,“ hovorí Richard Fides z pacientskej organizácie Sekunda pre život.

Kampaň ktorá bude nasadená v rámci RTVS + rozhlas a na sociálnych sieťach má edukovať verejnosť o príznakoch tohto ochorenia, aby pacienti volali pomoc okamžite a nečakali niekoľko hodín s vedomím, že príznaky pominú.  

Podľa prezidentky Slovenskej neurologickej spoločnosti prof. Zuzany Gdovinovej takmer dvojročné edukačné aktivity v rámci kampane Čas je mozog v spolupráci s pacientskou organizáciou prinášajú prvé výsledky. Za ostatné obdobie sa o 5 % zvýšil počet pacientov, ktorým bola podaná dostupná liečba vďaka tomu, že vyhľadali pomoc v tzv. terapeutickom okne – teda do 4 a pol hodiny.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.