Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
28.04.2018, 00:30

Za sklom je späť. Ako si poradí s konkurenciou?

Jeden z najprestížnejších projektov JOJ odštartuje v utorok 1. mája.

Za sklom, 2. séria
Zdroj: JOJ

Dlho očakávané (a niekoľkokrát odkladané) pokračovanie kriminálky Za sklom uvedie televízia JOJ v utorok 1. mája. Seriál dostane priestor dva dni v týždni, v utorky a stredy, v hlavnom vysielacom čase o 20:35.

V druhej sérii pokračujú príbehy dvoch elitných policajtov Nora a Maxa, ktorých rozdelilo vyšetrovanie náročného prípadu. Maxo (Tomáš Maštalír) odhaľuje pozadie medzinárodného obchodu so zbraňami, Noro (Ján Koleník) sa po odchode z polície stal Slančíkovou (Jiří Bartoška) pravou rukou a stojí na opačnej strane zákona.

Druhú sériu plánovala JOJ uviesť na obrazovky ešte v roku 2017. Prvú časť aj odvysielala v stredu 8. novembra. Ďalšie časti však stiahla z vysielania a zmenu ospravedlňovala tým, že divákom nevyhovoval neskorší vysielací čas o 21:20.

Zároveň prisľúbila, že v novom roku bude mať seriál priestor v hlavnom vysielacom čase a odmietala všetky špekulácie o tom, že Za sklom stiahla z vysielania kvôli politickým tlakom.

Dôvodom bolo s najväčšou pravdepodobnosťou to, že úvodná epizóda druhej série mala podpriemernú sledovanosť 4,7 percenta s podielom len 16,7 percenta. Čo je na seriál tohto formátu, ktorý mal byť pre televíziu jedným z prestížnych projektov sezóny, veľmi málo.

Prvá séria si pritom pripísala priemernú 7,2 percentnú sledovanosť s podielom 20,5 percenta v cieľovej skupine divákov 12-54 rokov a s väčšinou epizód bola JOJ lídrom trhu v čase vysielania.

​Očakávaným reštartom seriálu bol začiatok apríla, kedy končili Prázdniny a sledovanosti Za sklom by nahrávala aj aktuálna spoločenská situácia.

V aprílových programových plánoch televízie sa aj objavilo avízo o štarte seriálu. Pokračovať mal v piatok 6. apríla o 20:35, čomu nasvedčovali aj reprízy prvej série na stanici Wau. Po pár dňoch však JOJ svoje plány zmenila a pokračovanie Za sklom odsunula opäť na neurčito. Vo vysielaní dostali priestor seriály Hotel a Semafor. 

​Rozhodnutie televízie udržiavať divákov v napätí možno prinesie seriálu nadpriemernú sledovanosť. Uvidíme v utorok 1. mája, kedy JOJ odštartuje druhú sériu zopakovaním už odvysielanej prvej epizódy.

Akej konkurencii bude Za sklom čeliť?

V piatok 4. mája sa začínajú Majstrovstvá sveta v hokeji a RTVS odvysiela všetkých 64 zápasov. Predtým v utorok 1. mája uvedie v premiére galavečer Lúčnice pri príležitosti 70. výročia vzniku – Štefan Nosáľ 90, a v stredu 2. mája semifinálový zápas Ligy majstrov AS Rím a FC Riverpool.

O týždeň neskôr bude patriť utorok 8.mája oscarovej dráme Anglický pacient a hokejovému zápasu Švajčiarska s Českom.

V stredu 9. mája uvedie Jednotka kultovú adaptáciu románu Maria Puza Krstný otec a Dvojka odvysiela hokejový zápas Švédska s Rakúskom.

Televízia Markíza svoju programovú štruktúru zatiaľ nemení, v utorok uvedie šou o chudnutí Najväčší víťaz a v stredu Chart Show.

Kriminálny 8-dielny seriál Za sklom uviedla televízia JOJ na obrazovky na jeseň v roku 2016. Po úspechu prvej série nakrútila druhú sériu, rovnako s ôsmimi časťami.

Na svojom facebookovom profile ju propagoval aj generálny riaditeľ JOJ Group Marcel Grega: "Druhá séria prinesie po mimoriadne náročnej výrobe osem napínavých a vizuálne prepracovaných epizód plných akcie, zvratov, prekvapivých momentov a atraktívnych lokácií. Seriál sa ešte viac dotkne politických či kriminálnych reálií a v súvislosti s obchodovaním so zbraňami dokonca aj vojny na Ukrajine a v Sýrii.”

​Seriál Za sklom pre televíziu JOJ realizovala produkčná spoločnosť DNA režiséra Petra Bebjaka a producenta Rasťa Šestáka. V jej produkcii vznikli okrem seriálu Za sklom aj Odsúdené alebo Dr. Ludsky, pre Českú televíziu zase DNA production pripravovala Modrpartu, Kriminálku Anděl či minisériu Spravedlnost, s ktorou dosiahla svetový úspech. Práva na jej nakrútenie kúpila hollywoodska produkčná spoločnosť hercov Bena Afflecka a Matta Damona.

Rozhovor s režisérom Petrom Bebjakom si môžete prečítať v aprílovom čísle magazínu Stratégie, ktoré je práve v predaji.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.