Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
05.06.2018, 12:46

Prieskum: Spravodajstvo RTVS stále vnímajú diváci ako najobjektívnejšie

Ukázal to najnovší prieskum spoločnosti Median SK.

Prieskum: Spravodajstvo RTVS stále vnímajú diváci ako najobjektívnejšie
Zdroj: RTVS.sk

Najobjektívnejšie televízne spravodajstvo podľa divákov má aj v prvom štvrťroku tohto roka verejnoprávna televízia. Ukázal to prieskum spoločnosti Median SK MML Omnibus.

Počas troch mesiacov - v období január až marec 2018 - odpovedali respondenti na otázku „Ktorá televízia má podľa vás najobjektívnejšie spravodajstvo?“ Vybrať si mohli len jednu televíziu.

Najviac, 25,3 percenta, uviedlo ako najobjektívnejšie spravodajstvo verejnoprávnej televízie, 23,5 percenta sa priklonilo k Markíze, TV JOJ si vybralo 18,4 percenta oslovených ľudí a TA3 spomenulo 15,8 percenta. Inú televíziu uviedlo 2,9 percenta opýtaných. Spravodajstvo žiadnej televízie si nevybralo 13,5 percenta ľudí.

Všetky televízie si v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom polepšili. Najvýraznejšie, až o 1 percentuálny bod, poskočila spravodajská TA3. 

Zdroj: MML Omnibus, 2018/I, MEDIAN SK

​V porovnaní s výsledkami za predchádzajúce obdobie nenastali zmeny v rebríčku. Voči predošlému kvartálu si telerozhlas zlepšil svoju pozíciu (nárast o 0,5 percentuálneho bodu). ​RTVS si ako televíziu s najobjektívnejším spravodajstvom zvolili respondenti v prieskume vôbec prvýkrát v treťom kvartáli roku 2016, kedy verejnoprávne spravodajstvo prekonalo o 0,2 bodu dlhodobého lídra – televíziu Markíza. 

Slovenská televízia vtedy nezaznamenala dramatický nárast vo vnímaní objektivity správ divákmi, jej posun na pozíciu lídra spôsobil najmä výrazný pokles spravodajstva Markízy, ktoré stratilo až 5 percentuálnych bodov (z 31,3 percenta kleslo na 26,2) a na hodnoty okolo 30 percent sa už nevrátilo.

Zdroj: MML Omnibus, 2018/I, MEDIAN SK

V poslednom kvartáli minulého roka sa RTVS prvýkrát vzdialila Markíze z rozdielu pár desatín bodu na rozdiel 1,4 bodu. V prvom kvartáli svoj náskok telerozhlas zvýšil na rozdiel 1,8 bodu. 

Prieskumu verejnej mienky zameraného na spravodajstvo v slovenských televíziách sa zúčastnilo 2 259 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Terénny zber dát prebiehal v termíne január až marec 2018 kvótnym výberom. Respondenti tvoria reprezentatívnu vzorku populácie SR podľa údajov ŠÚ SR.


Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.