StoryEditor

Prieskum: Spravodajstvo RTVS stále vnímajú diváci ako najobjektívnejšie

05.06.2018, 12:46
Autor:
hrnhrn
Ukázal to najnovší prieskum spoločnosti Median SK.

Najobjektívnejšie televízne spravodajstvo podľa divákov má aj v prvom štvrťroku tohto roka verejnoprávna televízia. Ukázal to prieskum spoločnosti Median SK MML Omnibus.

Počas troch mesiacov - v období január až marec 2018 - odpovedali respondenti na otázku „Ktorá televízia má podľa vás najobjektívnejšie spravodajstvo?“ Vybrať si mohli len jednu televíziu.

Najviac, 25,3 percenta, uviedlo ako najobjektívnejšie spravodajstvo verejnoprávnej televízie, 23,5 percenta sa priklonilo k Markíze, TV JOJ si vybralo 18,4 percenta oslovených ľudí a TA3 spomenulo 15,8 percenta. Inú televíziu uviedlo 2,9 percenta opýtaných. Spravodajstvo žiadnej televízie si nevybralo 13,5 percenta ľudí.

Všetky televízie si v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom polepšili. Najvýraznejšie, až o 1 percentuálny bod, poskočila spravodajská TA3. 

MML Omnibus, 2018/I, MEDIAN SK

​V porovnaní s výsledkami za predchádzajúce obdobie nenastali zmeny v rebríčku. Voči predošlému kvartálu si telerozhlas zlepšil svoju pozíciu (nárast o 0,5 percentuálneho bodu). ​RTVS si ako televíziu s najobjektívnejším spravodajstvom zvolili respondenti v prieskume vôbec prvýkrát v treťom kvartáli roku 2016, kedy verejnoprávne spravodajstvo prekonalo o 0,2 bodu dlhodobého lídra – televíziu Markíza. 

Slovenská televízia vtedy nezaznamenala dramatický nárast vo vnímaní objektivity správ divákmi, jej posun na pozíciu lídra spôsobil najmä výrazný pokles spravodajstva Markízy, ktoré stratilo až 5 percentuálnych bodov (z 31,3 percenta kleslo na 26,2) a na hodnoty okolo 30 percent sa už nevrátilo.

MML Omnibus, 2018/I, MEDIAN SK

V poslednom kvartáli minulého roka sa RTVS prvýkrát vzdialila Markíze z rozdielu pár desatín bodu na rozdiel 1,4 bodu. V prvom kvartáli svoj náskok telerozhlas zvýšil na rozdiel 1,8 bodu. 

Prieskumu verejnej mienky zameraného na spravodajstvo v slovenských televíziách sa zúčastnilo 2 259 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Terénny zber dát prebiehal v termíne január až marec 2018 kvótnym výberom. Respondenti tvoria reprezentatívnu vzorku populácie SR podľa údajov ŠÚ SR.


01 - Modified: 2018-06-05 11:14:58 - Feat.: 0 - Title: Najčítanejší je Nový čas, najpočúvanejšie Rádio Expres a najsledovanejšia TV Markíza 02 - Modified: 2018-05-30 12:45:16 - Feat.: 0 - Title: Najpočúvanejšími rádiami sú Rádio Expres a Rádio Slovensko. Tretie je Fun rádio
01 - Modified: 2023-08-22 12:02:23 - Feat.: - Title: Najpočúvanejším rádiom na Slovensku je stále Rádio Expres 02 - Modified: 2023-07-06 13:11:39 - Feat.: - Title: Slovensku stále vládne hokej, najúspešnejšie kampane má Kaufland 03 - Modified: 2022-04-21 18:15:02 - Feat.: - Title: Najpočúvanejším rádiom je stále Expres. Má aj najväčší podiel na trhu 04 - Modified: 2022-02-28 10:13:10 - Feat.: - Title: Najpočúvanejším rádiom je naďalej Expres, má aj najväčší podiel na trhu 05 - Modified: 2022-02-01 13:31:09 - Feat.: - Title: Markíza, Expres a Nový Čas sú naďalej najpopulárnejšie slovenské médiá
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 09:34