Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
20.02.2020, 09:40

Šéf RTVS: Štvrtú stanicu Šport spustíme v lete

  • O tom, prečo sa šéf RTVS rozhodol spustiť Trojku
  • Ako bude vyzerať program a kedy odštartuje štvrtá stanica Šport. Čo sa bude vysielať na Dvojke.
  • O finančnej bubline športových licencií.
  • Jaroslav Rezník hovorí o najdrahšom súdnom spore z roku 1997. RTVS hrozí, zaplatiť 8 mil. eur.
  • O projekte Nero a Seneca. Kde konkrétne vidí šéf RTVS efektívny pomer vynaložených prostriedkov a diváckeho úspechu.
  • Čo pre Jaroslava Rezníka znamená objektívne a vyvážené spravodajstvo.
  • O budúcnosti RTVS a jej financovanie.
Šéf RTVS: Štvrtú stanicu Šport spustíme v lete
Zdroj: archív

Pred koncom roka ste prekvapili, spustili ste novú stanicu Trojku? Prečo ste sa rozhodli pre túto stanicu, v programovom pláne ste ju nemali.

V RTVS sa snažíme čo najväčšie možné penzum vecí riadiť tak, že analyzujeme dáta, ktoré máme k dispozícii. Berieme do úvahy nielen tie, ktoré sa týkajú priamo vysielania, ale aj ďalšie sociologické a demografické dáta a štúdie. Chápem, že kedysi sa javila skupina 12 – 54, ktorá je prioritne meranou komerčnou cieľovou skupinou, ako najvhodnejšia. Časy sa zmenili. V tejto súvislosti uvádzam ako príklad román Babička od Boženy Nemcovej. Viete koľko mala rokov Babička v knihe? 53. Ale ak si dobre pamätáte, v tom filme vyzerá omnoho staršie. Myslím si, že dnes sú práve päťdesiatnici a šesťdesiatnici zaujímavá cieľová skupina. Uvedomili sme si, že tejto cieľovej skupine sa systémovo nikto nevenuje, lebo všetci sú posadnutí mladosťou.

Hovorili ste, že na túto stanicu máte vyčlenených 2 milióny eur. To vám stačí na pokrytie vysielania?

Je to lowcostový projekt, ročne nás naozaj bude stáť 2 milióny eur. Hodina takéhoto typu vysielania je relatívne lacná. Netreba zabúdať, že RTVS má najväčší archív, a na Dvojke ich v takej miere vysielať nemôžeme. Celkovo mám z Trojky dobrý pocit, lebo dostávame veľa mailov a rukou písaných listov, kde sú diváci vďační, že vidia hercov, ktorí už nie sú medzi nami. Ak pozeráte relácie, inscenácie a filmy na Trojke, zistíte, že ľudia napriek obmedzeným technologickým možnostiam boli vynaliezaví a vedeli na obraz dostať silné emócie. Pridaná hodnota Trojky spočíva aj v tom, že ukáže súčasnej generácii to najzaujímavejšie z minulosti. V budúcnosti tam okrem slovenských vecí pribudne aj česká, československá a aj zahraničná tvorba.

Ako vnímate čísla sledovanosti, ktoré ste dosiahli na úvod? Aké ambície máte v tomto smere?

Sledovanosť je lepšia ako sme čakali. Nemal som ambície, že dosiahneme share na úrovni 10 percent, ale z dát vyplýva, že sme oslovili presne tú cieľovku, ktorú sme si zaumienili. Nad 60 + a tiež takých, ktorí keď si zapnú Trojku, zavanie na nich nostalgia.  

V tomto roku v lete plánujete spustiť ďalší program. Bude to definitívne športová stanica?

Štvrtý televízny okruh Šport plánujeme spustiť v lete. Máme niekoľko mesiacov na to, aby sme vyšperkovali programovú štruktúru. Nebude to iba o športe. Bude to šport a životný štýl. Niečo  v zmysle: Hýb sa a budeš zdravý. Máme práva na všetky významné športové udalosti, okrem Ligy majstrov. Našou kľúčovou úlohou bude prinášať kvalitný šport. Ale čo je dominantné, chceme podporovať slovenský šport. Trošku chceme prispieť k tomu, aby sa zvyšovalo kultúrne zázemie na športových podujatiach. Nech sa z ich návštev stane aj s podporou RTVS kultúrna záležitosť. A zároveň, tým, že stanicu obohatíme o lifestyle, chceme ukázať, že životný štýl, ktorý je založený na pohybe, na športe, zvyšuje vitalitu, zdravie, vek. V roku 2020 zmeníme divácky pohľad na šport a nástojčivo povieme, že hýbať sa je dobré.

Nie je športový obsah drahý?

V tejto chvíli je. Ale poviem to inak. Niečo máme nakúpené na tri-štyri roky dopredu. Nemyslím si, že ceny za športové licencie budú stúpať donekonečna. Podľa mňa to funguje rovnako ako v realitách. Tak ako existujú realitné bubliny, rovnako sú ceny nafúknuté v športovom segmente. A ak príde čas nákupu práv, dostaneme sa do situácie, kedy si to budeme môcť dovoliť. Myslieť si, že 350-tisíc ľudí dychtivo čaká na to, kedy si predplatí každú stredu dvojhodinový futbal za 4-5 eur, je omyl.

Narážate predpokladám na Ligu majstrov.

Áno, v čase keď sme o ňu prišli, nemali sme na to, aby sme dali vyššiu ponuku ako operátor. Preto sa na našom území stalo prvýkrát, že nie televízia, ale operátor kúpil práva na Ligu majstrov. Pravda je taká, že keď sme to mali my ako verejnoprávna televízia, bolo to free to air, sledovanosť bola viac ako 350-tisíc divákov. A dnes, myslím, že je to omnoho menej. Futbal je masový šport. A prečo si myslím, že Liga majstrov by sa mohla vrátiť free to air? Majiteľ licencie síce dostal svoje peniaze za práva, ale na druhej strane sú tam globálni sponzori, ktorí dávajú násobne viac a za to očakávajú garanciu sledovanosti, ktorá sa nenapĺňa. Títo sponzori sa na to začali pýtať.

Hovoríme o peniazoch. Koľko vás bude stáť štvrtá stanica Šport ročne?

89% zľava na predplatné

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.