Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.09.2020, 16:45

Slovensko nemá osobitný program pomoci médiám kvôli koronakríze

Ministerstvo kultúry zatiaľ tému priamych dotácií pre médiá neotvorilo.

Slovensko nemá osobitný program pomoci médiám kvôli koronakríze
Zdroj: HN/ Michal Illa

Slovensko po prepuknutí pandémie choroby COVID-19 nezaviedlo žiadny osobitný program pomoci médiám, ktorých hospodárenie ovplyvnili negatívne dopady koronakrízy.

Prevádzkovatelia súkromných televíznych či rozhlasových staníc však využili možnosti požiadať o dotácie v rámci všeobecného projektu pomôcť zamestnávateľom na udržanie pracovných miest.

Vyplýva to z informácií, ktoré ČTK poskytlo slovenského ministerstvo kultúry a ústredie práce, ktoré spravuje projekt pomoci podnikateľom v čase pandémie.

Ministerstvo kultúry uviedlo, že so zástupcami médií je od vypuknutia koronakrízy v úzkom kontakte a že téma priamych dotácií pre médiá zatiaľ nebola otvorená.

Takzvaná licenčná rada (Rada pre vysielanie a retransmisiu), ktorá dohliada na rozhlasové a televízne vysielanie, v čase pretrvávajúcej pandémie ukladá vysielateľom v prípade porušenia predpisov sankcie na najnižšej úrovni, ktorú umožňuje príslušný zákon. Bratislava na jar zaviedla rôzne programy pomoci zamestnávateľom a živnostníkom, ktorých zasiahli negatívne dopady pandémie COVID-u-19.

Prvá pomoc médiám nepomohla

Štátny program stimulov a príspevkov na udržanie zamestnanosti pod názvom Prvá pomoc podľa ústredia práce využili napríklad prevádzkovatelia dvoch národných súkromných televízií, rovnako ako najpočúvanejšie rozhlasové stanice či lokálne rádia. Väčšinou išlo ale o nízku sumu.

Najvyšší príspevok v rámci sektora rozhlasového a televízneho vysielania, a to 53.280 eur, dostal prevádzkovateľ televízie Markíza. To je len zlomok jeho ročných tržieb, ktoré vlani podľa portálu Finstat dosiahli takmer 130 miliónov eur. Spomínané médiá spravidla využili príspevky v rámci opatrení na čiastočnú kompenzáciu výpadku tržieb.

Po potvrdení prvého prípadu koronavírusy tento rok v marci, keď Slovensko zaviedlo rôzne karanténne obmedzenia, niekoľko médií priznalo finančné problémy. Zaviedli preto úsporné opatrenia, prepustili časť zamestnancov a znížili platy či požiadali svojich čitateľov o príspevok.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.