Pandémia COVID-u-19 poznačili situáciu na celom trhu. Eventový segment zasiahla koronakríza medzi prvými a z kolapsu sa bude spamätávať medzi poslednými. Zároveň začína silnieť druhá vlna pandémie a opatrenia sa opäť sprísňujú.
Prežijú eventové agentúry koronu? Zachráni eventový biznis online? O aktuálnej situácii a budúcnosti eventového trhu sme sa rozprávali s Tomášom Ručkayom, prezidentom BTL komunikačnej asociácie, ktorá združuje agentúry pôsobiace v oblasti eventov.
Aká je aktuálna situácia v eventoch?
Eventový segment je na pokraji kolapsu. Všetci hovoríme, že o chvíľu nebudeme mať z čoho žiť. V rovnakej situácii sú hudobníci, umelci, kluby, divadlá... Na rôznych platformách sa stretávame a spoločne riešime, ako ďalej. Podpora od štátu je v našom segmente zanedbateľná. Vieme využiť len príspevky na zamestnancov v trvalom pracovnom pomere, ktorých máme reálne veľmi málo, a dotácie pre SZČO, čo vzhľadom na to, že sme sa správali k našim ľuďom zodpovedne a neprichádzalo k zásadným zníženiam, nepomohlo ani nám, ani im.
Ministerstvo kultúry síce predstavilo dotáciu 11 miliónov, ktoré však nie sú priamou podporou a už vôbec nie podporou pre firmy pracujúce v kreatívno-kultúrnom priemysle. Dotácia je dnes definovaná formou štipendia, teda vypracovania projektu, vytvorenia pesničky, naštudovania hry atď., čiže fixovaná naozaj len na umelcov a tvorcov, nie na ľudí a firmy, ktoré stoja v pozadí tohto veľkého kolosu.
Aký projekt môžu spraviť, aby dostali peniaze? Asi žiadny. A to sú presne tí ľudia, ktorí dnes odídu z biznisu, pôjdu robiť niečo iné, ale už sa nikdy do branže nevrátia. Ak sa o dv...
Zostáva vám 85% na dočítanie.