Diskriminácia podľa výšky je neriešený problém, ktorý sa navyše aj ťažko dokazuje.Unsplash
StoryEditor

Slováci a Česi napriek digitalizácii chcú komunikovať s firmami tradične

29.03.2023, 12:48
Autor:
redred

Napriek rastúcej popularite webových chatovacích aplikácií v slovenskej a českej spoločnosti stále pretrváva trend tradičných komunikačných nástrojov, a väčšina Čechov a Slovákov si na komunikáciu vyberá telefón.

Hoci v spoločnosti stále dochádza k rozmachu digitalizácie, Slováci a Česi v posledných štyroch rokoch stále uprednostňovali skôr tradičné formy komunikácie. Vyplýva to z údajov globálnej technologickej spoločnosti Daktela. V medziročnom porovnaní údajov o komunikácii svojich klientov spoločnosť registruje pretrvávajúci trend telefónnych hovorov. Počas roka 2022 tak vybavila rekordných 188 miliónov hovorov.

image

DAKTELA

Digitalizácia komunikácie počas pandémie

V dôsledku pandémie a súvisiacich opatrení sa digitalizácia rozbehla raketovým tempom. Na celom svete sa dianie začalo prispôsobovať potrebným zmenám, a na dlhý čas sa okrem iného väčšina komunikácie presunula na internet. Vzniknutá situácia sa stala príležitosťou nielen pre rôzne technologické odvetvia, ale aj pre vývoj internetových komunikačných nástrojov. Napríklad obľuba webových chatov od príchodu pandémie podľa údajov Daktela rapídne vzrástla.

„V našich údajoch možno príchod pandémie pomerne ľahko rozpoznať. Ľudia sa presunuli do svojich domovov a zvykli si viac komunikovať prostredníctvom obrazoviek počítačov. V prípade webchatov sa počet spracovaných požiadaviek zvýšil o takmer 400 000 počas prvého roka pandémie (2020) a v rokoch 2019 až 2022 sa dokonca strojnásobil,“ komentuje údaje Richard Baar, spoluzakladateľ Daktely.

image

DAKTELA

Telefónne hovory sú stále najobľúbenejším komunikačným nástrojom

Napriek rastúcej popularite webových chatovacích aplikácií v slovenskej a českej spoločnosti stále pretrváva trend tradičných komunikačných nástrojov, a väčšina Čechov a Slovákov si na komunikáciu vyberá telefón. Platforma spoločnosti Daktela odbavila za posledné štyri roky viac ako 650 miliónov hovorov.

„Len v roku 2022 prešlo cez kontaktné centrá využívajúce softvér Daktely 188 miliónov telefónnych hovorov, a hoci technologický pokrok na Slovensku a v Česku určite do istej miery rezonoval, väčšina ľudí stále jednoducho volí tradičnejší spôsob uspokojovania svojich želaní a požiadaviek,“ hovorí Richard Baar zo spoločnosti Daktela.

Aj v tomto prípade sa dajú vplyvy a dôsledky pandemických udalostí dobre zmapovať v telefonických hovoroch. Počas prvého roka pandémie sa počet hovorov zvýšil zo 120 miliónov na takmer 158 miliónov. V posledných dvoch rokoch zaznamenala Daktela o niečo pomalší nárast údajov o hovoroch, avšak stále platí, že v porovnaní s inými komunikačnými kanálmi je kontakt vo forme hovoru stále najvyhľadávanejším nástrojom v slovenskej a českej spoločnosti.

image

DAKTELA

Na písomnú komunikáciu si Slováci a Česi volia najmä e-maily

Čo sa týka písomnej komunikácie, Slováci a Česi najviac používajú e-maily. Z hľadiska obľúbenosti, a teda frekvencie používania, sa v údajoch Daktely umiestnili na druhom mieste, pričom len v roku 2019 vybavili 16,4 milióna e-mailových požiadaviek. O rok neskôr sa čísla rapídne zvýšili a v oblasti e-mailovej komunikácie dosiahli až 29,8 milióna úkonov. Rovnako ako pri telefonovaní, aj e-maily sú trendom, ktorého popularita naďalej rastie.

„Ak si zákazník nezvolí telefonický hovor, jeho ďalšou možnosťou bude pravdepodobne e-mail, ktorý je už dlhodobo vnímaný ako najoficiálnejšia forma komunikácie prostredníctvom siete, a to nielen slovenskou a českou spoločnosťou. V podstate ide o ekvivalent klasického listu, čo sa odráža aj v údajoch Daktely. V roku 2022 dosiahol počet e-mailov spracovaných Daktelou 43,2 milióna. Predpokladáme, že ani v budúcnosti sa tento trend nezmení a počet požiadaviek bude naďalej rásť,“ vysvetľuje Richard Baar.

image

DAKTELA

Facebook a Messenger stále nedosiahnu na klasické SMS správy

Z údajov tiež vyplýva, že Slováci a Česi sú v komunikácii relatívne konzervatívni a volia dobre známe metódy. Hoci má napríklad aplikáciu Facebook Messenger alebo WhatsApp vo svojom telefóne takmer každý Slovák, klasické SMS správy sú v rebríčku najpoužívanejších komunikačných nástrojov ďaleko pred nimi.

image

DAKTELA

„Za posledné štyri roky prešlo cez kontaktné centrá, ktoré využívali softvér od Daktely, 24,5 milióna SMS správ. Ak by sme porovnali počty SMS správ so správami cez Facebook Messenger, nedostali by sme sa ani na polovičnú hodnotu. Aj tu vidíme, že určité trendy v slovenskej a českej spoločnosti sú dlhodobo zaužívané a pod náporom digitalizácie sa dramaticky nemenia, prípadne sa menia len minimálne,“ uzatvára Baar.

menuLevel = 2, menuRoute = news/archiv-clankov, menuAlias = archiv-clankov, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:16