Vianočná reklama spoločnosti Telekom sa stala definitívne najdiskutovanejšou reklamou minimálne tohto roka. Už od uvedenia do éteru extrémne rýchlo vzbudila silné konfrontačné reakcie Slovákov. Operátor pripustil, že reakcie zákazníkov na vianočnú kampaň sú rôzne. Od negatívnych, dokonca vulgárnych až po pozitívne a veľmi povzbudzujúce. Proti spotu dokonca vznikla aj petícia konzervatívnejších obyvateľov. Vyše 50 z nich sa dokonca obrátilo so sťažnosťou aj na Radu pre reklamu.
Namietali na využitie výrazu „spermie“, ktorý považovali za nevhodný a neetický, najmä vo vzťahu k maloletým divákom. Sťažovatelia taktiež namietali, že reklama propaguje homosexualitu a podsúva ideológiu LGBTI, uráža tradičné rodiny, kresťanské hodnoty, slovenské vianočné zvyky a tradície. Podľa niektorých sťažovateľov môže reklama svojim obsahom narušiť vývoj maloletého jedinca.
Komisia Rady pre reklamu po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosti nie sú opodstatnené a spot nie je v rozpore s ustanoveniami Kódexu.Ministerka úraduje
Teraz sa do reklamy pustila aj čerstvá ministerka kultúry Martina Šimkovičová, ktorá je známa svojími konzervatívnymi názormi. Šimkovičová tvrdí, že sa na ňu obracia množstvo ľudí a žiadajú ju, aby reklamný spot stopla. Vraj aj preto plánuje zmenu zákona, vďaka ktorej by sa v budúcnosti minimálne vo verejnoprávnej televízii takýto druh reklamy nemusel objaviť.
„Rada pre vysielanie a retransmisiu už dala stanovisko, že tam nie je nič, čo by poburovalo. Napriek tomu veľa ľudí to vyrušuje a vyrušuje to, samozrejme, aj mňa,“ hovorila v živom vysielaní facebookovej stránky televízie Slovan. Šimkovičová síce spomenula Radu pre vysielanie a retransmisiu, pravdepodobne však mala na mysli Radu pre reklamu, ktorá sa spotom zaoberala.Ministerku kultúry však verdikt rady nepresvedčil a mala sa vraj obrátiť už aj na právnika. Nakoniec skonštatovala, že v súčasnosti nemá ako zasiahnuť. Pripustila však, že môže dôjsť ku zmene legislatívy a potom by to mohla riešiť práve ona.
„Už sa veci dejú aj v legislatívnych procesoch a legislatívny proces je v prípravnej fáze. Potom to pôjde ako vládny návrh zákona do parlamentu a tam sa už teším na tú diskusiu,“ skonštatovala.
Pre portál aktuality.sk jej predchodkyna Silvia Hroncová povedala, že sa domnieva, že mohla mať na mysli zákon o RTVS. Zmeny v RTVS má totiž nová vláda v hľadáčiku a dostala ich aj do svojho programového vyhlásenia. Pre novú vládu prichádza do úvahy fakt, že by RTVS rozdelila na dve inštitúcie. A popri takýchto zmenách by sa zrejme mohli do nového zákona dostať aj zmeny týkajúce sa obmedzovania vysielania nejakých "nesprávnych" reklám.
Zjavne si budeme musieť na viac informácií ešte počkať, ale rozhodne je minimálne smutné, že pri reklame, ktorá práve vyzýva ku tolerancii či rešpektu, sa ľudia nedokážu zamyslieť nad jej hlavným posolstvom ani pred Vianocami. A to, že „Vzájomný rešpekt je ten najkrajší darček“.