V tomto roku sme boli svedkami až dvoch rozšírení portfólia JOJ Group. Kým v januári skupina zaradila do svojej obchodnej ponuky stanicu Prima Plus, krátko pred letnou sezónou začala v podobe balíka piatich programov AMC Networks Central Europe ponúkať reklamu v prémiových tituloch na AMC, najobľúbenejších rozprávkach, seriáloch a filmoch pre deti na Minimaxe, vo vzdelávacích a zábavných dokumentoch na Spektre a v prenosoch zo športových podujatí na Sport 1 a Sport 2.
Práve zaradenie týchto staníc do portfólia JOJ Group prinieslo viac svetla do toho, na akej úrovni sa pohybuje ich sledovanosť. My sme sa opäť nechali uniesť zvedavosťou a pozreli sa na výsledky týchto televíznych kanálov za prvé tri mesiace v ponuke JOJ Group.
V nákupnej cieľovej skupine 12-54 sa favoritom stal Minimax, ktorého share počas celého obdobia neklesol pod 0,7%. V prvý mesiac s touto stanicou ako-tak dokázal držať krok iba kanál AMC, no už s príchodom dovoleniek sa záujem oň výrazne prepadol. Ostatným staniciam leto skôr prialo – kanály Sport 1 a Sport2, ktoré exkluzívne ponúkajú priame prenosy z pretekov F1, mali počas dovolenkového obdobia vyššiu sledovanosť ako v júni. Share Spektra sa v auguste dokonca vyšvihol o 0,1-percentuálny bod.
Zaujímavé je aj porovnanie sledovanosti v cieľových skupinách ženy 15-54 a muži 15-54. Neprekvapilo nás, že z oboch pohlaví sledujúcich Minimax so svojimi ratolesťami, dominovali ženy. Ničím prekvapivým nie je ani vyšší záujem mužov o športové kanály. Zaujal nás však pohľad na sledovanosť staníc AMC a Spektrum, kde dominovali muži, v prípade druhého menovaného kanálu dokonca viac ako trojnásobne oproti ženám. Mužské publikum sa pre tieto stanice ukázalo ako najafinitnejšie. Toto zistenie nám tak otvára možnosti lepšieho cielenia na túto skupinu v rámci skupiny programov AMC.
A čo ďalej?
Vzhľadom na sledovanosť Primy Plus, ktorá dosahuje priemerný mesačný share 0,5%, neočakávame, že by túto hranicu mohli stanice AMC s výnimkou Minimaxu výrazne v jesennom období prekročiť. Ich obsah vnímame skôr ako doplnok na lepšie cielenie televíznych kampaní. K tomu nám aktuálne pomáha insight o ich výsledkoch, ktorý sme získali vďaka ich zaradeniu pod krídla JOJ Group.
Zdroj informácií: PMT/TNS