Žijeme v dobe uponáhľanej. Vďaka moderným technológiám vytvárame toľko obsahu, že ľudia ho nie sú schopní všetok skonzumovať. Ich pozornosť sa čoraz viac skracuje, chcú ochutnať z každého rožku trošku. Médiá sa naučili tvoriť obsah tak, že používatelia sú schopní z titulného obrázku a nadpisu vyčítať pointu článku.
V tomto informačnom prúde sa marketéri učia tvoriť obsah - ako písať, aby ľudia klikali, čítali a nakupovali. Content marketingoví špecialisti vedia, že schopnosť písať kvalitné nadpisy a vyberať ku nim ľúbivé obrázky je dôležitým prvkom úspešnej kampane.
Čím vyššie CTR headlinu s obrázkom, tým viac ľudí si prečíta krvopotne napísaný text či video a tým vyššia šanca, že ho aj budú ďalej zdielať. Bonusom je, že klikateľnejší obsah znižuje cenu za klik v PPC sietiach.
Pre inšpiráciu preto uverejňujeme päť najklikanejších kampaní podľa CTR v sieti Strossle na Slovensku za september 2017. Pri každej je vidieť o koľko % lepšie čísla dosiahla v porovnaní s priemerom v sieti a do akej kategórie obsah patrí. Z každej kampane uverejňujeme max. jednu kreatívu.
Ľudia si často zvyknú spájať klikané headliny s click-baitom (z anglického bait = návnada). Je hanlivý pojem označujúci senzačné nadpisy, ktoré lákajú používateľa kliknúť si na obsah, ktorý nezodpovedá samotnému titulku. Deje sa to špeciálne pri médiách, ktorých biznis model je postavený na príjmoch z reklamy. Pri článkoch od klientov, ktorí predávajú produkt či službu, sa to deje zriedka.
Prikladáme preto prekliky na články samotné, aby ste sa mohli inšpirovať a posúdiť, ako sa copywriterom podarilo titulkom vystihnúť obsah.
- Po čom ženy túžia? Tu sú ich najčastejšie sexuálne fantázie
- Kto je najväčší favorit na bratislavského župana?
- Spojená Bratislava už nemusí byť iba vízia
- 24-ročný génius zo Slovenska: Vyštudoval Oxford, teraz pracuje na liečbe rakoviny
- Rozlúčte sa s inkontineciou bez bolesti a účinne s najnovšou technológiou!