Mall Group mení majiteľa
Poľský e-commerce gigant Allegro kupuje za 931 miliónov eur českú skupinu MALL Group. Podľa jedného zo spolumajiteľov by malo ísť o piaty najväčší obchod uplynulej dekády, kedy zahraničný investor kúpil spoločnosť ovládanú českým kapitálom. V minulom roku Allegro vstúpilo do klubu desiatich najnavštevovanejších e-commerce stránok na svete s takmer 194 miliónmi návštev mesačne. Nákupom Mall Group chce svoju pozíciu ešte posilniť.
Apple vracia úder
Na tento report sme čakali, odkedy Apple v apríli tohto roka vypustil iOS 14.5 s novými nastaveniami bezpečnosti pre svojich používateľov. Dnes už vieme, že obmedzenie zdieľania osobných údajov naprieč aplikáciami a webstránkami zo strany Apple stálo Facebook, YouTube či Twitter takmer 10 miliárd dolárov. Je to však veľa alebo málo?
Audius: platforma, ktorá vracia hudbu autorom
V najbližších vydaniach #digitalnytyzden by sme vás radi upozornili vždy na jeden blockchainový projekt, ktorý nás v uplynulom týždni zaujal.
Audius je streamingová hudobná platforma, podobná Spotify, či Apple Music, ale s jedným podstatným rozdielom – nie je vlastnená žiadnou spoločnosťou. Ako decentralizovaná platforma sľubuje viac slobody autorom hudby a je vedená komunitou umelcov, fanúšikov a developerov. Finančne ju poháňa kryptomena AUDIO (+investície) no napriek vysokej kvalite záznamov (320 kbps) ostáva pre poslucháčov zadarmo.
Cez AUDIO sú nielen vyplácaní autori hudby, ale kryptomena je tiež bežne dostupná na viacerých burzách pre ľudí, ktorí si projekt obľúbili a chceli by ho podporiť. Zo známejších hudobníkov sme našli len Aokiho a Odeszu, ale medzi investormi už figuruje aj mainstreamová Katy Perry. Pre viac podrobností o Audiuse odporúčame tento článok na Decrypte.
Vianoce, chlapec a mimozemšťanka
Najočakávanejšia vianočná reklama je tu – tento rok John Lewis roztápa naše srdcia s príbehom o kúzle prvých Vianoc malého chlapca a mimozemšťanky. Áno, je to presne také milé, ako by ste očakávali!
ADMA: aké sú contentové formáty
Na blogu ADMA sa stále venujeme content marketingu, naposledy sme vám radili, ako na úspešnú stratégiu. Ak ju máte spracovanú, poďme sa bližšie pozrieť na konkrétne formáty, ktorými môžete svoj obsah šíriť.