Pred pár dňami som sa zúčastnil konferencie Master Gate, ktorá bola mimochodom veľmi vydarená. Stretol som sa tam s marketing managerom jedného celkom veľkého eshopu a hovoril mi o tom, že hľadajú nové zdroje trafficu. Prečo?
Strop v PPC, SEO, Heuréke a social
Úspešný eshop po čase narazí na strop toho, čo sa oplatí, a čo nie. Pri PPC je to cena za klik, pri Heuréke cenotvorba a pri SEO sa viac-menej nič nedá uponáhľať. Narazí sa na logický strop potenciálu a toho, kedy sa láme efektivita do neefektivity.
Čo potom? No dá sa to ešte viac vyhrotiť a robiť lepšie. Zobrať si agentúru, seniorov a skúsiť vylepšiť metriky. Ale aj to má strop a tento príde ešte skôr, ako ten prvý. A čo potom?
Affiliate, ako nový zdroj trafficu
Výhoda je taká, že publisheri robia nové projekty. Často pracujú s organickým trafficom a následne posielajú cielených ľudí cez affiliate kampaň na eshop inzerenta. Na tieto projekty sa ale nedá dostať inak, ako cez affiliate. Nedá sa tam dostať cez Facebook, GDN a ani nijak inak. Možno áno, ale na konci dňa to bude drahšie, ťažšie a hlavne manuálne.
Integráciou do affiliate siete sa dostanete k stovkám publisherov, ktorých by ste nevedeli osloviť inak. Získate nový traffic, ktorý potrebujete. Či už ide o obsahových publisherov, magazíny, katalógy produktov, kupónové a zľavové weby alebo casbackové loyalitné systémy.
Affiliate môže otvoriť dvere k novým médiám a budete im platiť len províziu z predaja. Správnym nastavením kampane môžete narásť aj o 15-20% s ohľadom na počet objednávok. Hovorí to aj case study s našim inzerentom 4Home.
Po spustení kampaní na jar 2015 sa postupne zvyšovala efektivita a na konci munulého roka bol výkon affiliate kampane na úrovni 61 813 konverzí za celé obdobie. Celkovo kampaň priniesla obrat cez 2 000 000€. A to všetko čisto na províznej báze, kedy klient platí len províziu z predaja.
Tak čo? Už ste na strope? Ak áno, vieme vám ukázať ďalšie podlažie :)