StoryEditor

Omyly a fenomény komunikácie: Príbeh prináša emócie

Nestačí uviesť fakty o produkte, treba ich vsadiť do príbehu.

Ktorú z týchto viet si zapamätajú ľudia skôr?

osobný archív R.S.

Ak spadne most a s ním spadne do vody aj nejaké auto, ktorý článok opisujúci túto udalosť bude atraktívnejší? Ten, čo opíše konštrukčnú chybu a vysvetlí ako k zrúteniu došlo, alebo ten, ktorý nám porozpráva o živote a smole toho nešťastníka, ktorý padol autom do rieky? Jasné, že ten druhý.  Pozrite ako dojímavým príbehom predáva Gillette novinku. Nie je to imidžová kampaň, ale produktová, aha:

Psychológ Paul Slovic testoval, koľko dolárov by ľudia venovali hladným z Malawi. Keď ukázal fotku jedného chudého dievčatka so smutnými očami, darovali oveľa viac, ako keď im iba povedal, že hladom trpí viac 3 milióny obyvateľov tejto krajiny.  Emócie sú viac ako rácio.

osobný archív R.S.

Nestačí uviesť fakty o vašom produkte, treba ho vsadiť do príbehu, urobiť naň emočnú väzbu. Andrew Robertson, CEO agentúry BBDO mal na Cannes Lions prednášku o tom, ako by sme sa mali snažiť o to, aby sme doplavili ľuďom do hláv dopamín a oxytocín. Až keď ľudí rozplačeme, prinesieme im emócie, tak až potom im do hláv dostaneme naše posolstvo. Pozrite si celú jeho prednášku z Google pláže:

Svoju prednášku ukončil týmto pekným výrokom nedávno zosnulej spisovateľky:

osobný archív R.S.

 

 

 

 

 

 

 

01 - Modified: 2018-12-17 08:35:35 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Aj brand je len človek 02 - Modified: 2018-12-09 16:43:33 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Kreatívne postupy 03 - Modified: 2018-12-03 09:56:51 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Ako uvažovať mimo škatule 04 - Modified: 2018-11-26 08:29:19 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Neuvažujme rovnako 05 - Modified: 2018-11-19 08:19:24 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Všetko je remix
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 01:12