Pamätáte si na argentínsku kampaň Samsungu? Na svoje kamióny namontovali kamery, ktoré premietali čo sa deje pred kamiónom na obrazovky namontované na zadnej strane vozidiel. Vodiči áut za kamiónmi tak videli kedy môžu predbiehať.
Krásna ukážka ako urobiť z nevýhody výhodu - nielenže vyriešite problém, ktorý ste sami spôsobili (upchávali cesty svojimi kamiónmi), zároveň zvýšite bezpečnosť cestnej premávky a ešte k tomu aj predáte viac svojich produktov. Paráda.
Často riešime, čo všetko nám bráni v realizovaní cieľov. Kreatívci nadávajú najmä na želania klientov. Miesto toho aby ich zrealizovali. Tak vznikla kampaň firmy Johnsonville, ktorú vymýšľali zamestanci firmy v duchu ich hesla, že všetko si vedia urobiť sami. Pozrite si napríklad spot s hovoriacimi zvieratkami, ktorý vymyslel Jeff:
Jedna z mnohých kreatívnych metód je postavená na využití nevýhody vo svoj prospech. Pozriete sa na to, aký je problém s vašim produktom či službou a budete hľadať ako sa dá obrátiť naruby, čo dobré sa na tom probléme dá nájsť. Samozrejme nefunguje to vždy. Keď sme kedysi dávno riešili problém neskorého doručenia tovaru objednaného v zásielkovej službe, v porovnaní s rýchlosťou ako ho máte v kamennom obchode, jeden z top stratégov navrhol, že by sme mohli hovoriť, že sa ľudia môžu dlhšie tešiť. Čím dlhšie čakáte na televízor, tým väčšiu radosť máte, keď ho konečne dovezú. Samozrejme, toto takto by asi nezafungovalo.